برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سوریه
کد خبر: 3944733
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سوریه

مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس با حضور پرشور مردم منطقه البوکمال در مرز عراق و سوریه برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، شیخ عبدالکریم الدندل رئیس شورای عشایر الفرات والجزیره طی سخنانی در این مراسم، تاکید کرد: ترور شهیدان سلیمانی و المهندس نخواهد توانست اراده محور مقاومت را بشکند چون چهره پیروزی در عراق، سوریه، یمن و لبنان در افق نمایان شده است.

طلال ناجی جانشین دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم که دیگر سخنران این مراسم بود تاکید کرد شهید سلیمانی تجسم بخش مقاومت علیه استکبار جهانی است.

ناجی افزود: سوریه به دلیل مخالفت با تقدیم امتیاز به اشغالگران آمریکا و زد و بند بر سر حقوق ملت فلسطین مورد تهاجم قرار گرفت.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور بشار اسد حاضر به معامله بر سر مقاومت فلسطین نشد و خود بر امر توسعه توان موشکی در نوار غزه نظارت کرد. همچنین ایران زیر نظر شهید سلیمانی سلاح به نوار غزه ارسال کرد.

ناجی افزود: قدس مسئله مهمی برای شهید قاسم سلیمانی بود و در چارچوب اهمیتی که تهران به این مسئله دارد ایشان حمایت خود را طی دو دهه از هیچ یک از گروه‌های فلسطینی دریغ نکرد.‎
 
جواد ترک آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز در سخنرانی خود در این مراسم گفت: سوریه خط دفاع اول محور مقاومت است و شهید قاسم سلیمانی برای شکست دشمنان به اینجا آمد.
 
وی تاکید کرد: عاملان ترور شهید سلیمانی جنایت بزرگی را مرتکب شده و محاکمه خواهند شد.
 
انتهای پیام
captcha