ادعای نتانیاهو درباره انتصاب وزیر مسلمان در کابینه آینده
کد خبر: 3945420
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

ادعای نتانیاهو درباره انتصاب وزیر مسلمان در کابینه آینده

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شده که قصد دارد یک نامزد عرب مسلمان را در فهرست حزب لیکود برای کابینه آینده خود معرفی کند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» عصر شنبه، 13 دی‌، نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای محرمانه مدعی شده که قصد دارد یک شهروند عرب را در لیست نامزدهای حزب لیکود برای انتخابات آینده کنست قرار دهد تا به عنوان اولین وزیر عرب و مسلمان در کابینه این رژیم منصوب شود.
 
این روزنامه تأکید کرد که نتانیاهو در تبلیغات انتخاباتی خود به عرب‌ها نزدیک شده و در روزهای اخیر از دو شهر عربی «الطیره» و «ام الفحم» بازدید کرده است.
 
او در این بازدیدها با ادعای این که اسرائیل در سال‌های اخیر به شهرک‌های عربی 15 میلیارد شِکِل (حدود 4.7 میلیارد دلار) کمک مالی کرده است، گفت: ببینید چگونه عرب‌ها و یهودیان در دبی و بحرین با یکدیگر دوستی دارند، پس چرا عرب‌ها در اسرائیل[فلسطین اشغالی] با یهودیان اینگونه نیستند؟
 
وی در ادامه ادعا کرد: «من با شهروندان عرب دشمنی ندارم، فقط با احزاب عربی که صهیونیسم و اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند، مخالفت می‌کنم».
 
این روزنامه عبری‌زبان نوشت که نتانیاهو امیدوار است بتواند نظر جامعه عرب مقیم اسرائیل[اراضی اشغالی] را جلب کند تا در انتخابات آینده حضور گسترده داشته باشند. این در حالی است که عرب‌های مقیم فلسطین اشغالی به دلیل کشتارهای پی در پی و بیماری کرونا از  فضای ناامنی رنج می‌برند.
 
انتخابات کنست اسرائیل، بیست و سوم مارس آینده برگزار می‌شود. کنست اسرائیل دو هفته پیش انحلال خود را اعلام کرد.
انتهای پیام
captcha