واکنش‌ها به ترور یازده معدنچی شیعه در غرب پاکستان
کد خبر: 3945485
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷

واکنش‌ها به ترور یازده معدنچی شیعه در غرب پاکستان

در پی ربایش و قتل یازده معدنچی شیعه در حومه کویته پاکستان به دست یک گروهک تکفیری، رهبر شیعیان و مقامات بلندپایه این کشور خواستار شناسایی عوامل این حادثه و مجازات فوری آنها شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، قتل یازده معدنچی شیعه در منطقه مچ واقع در ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان که امروز به دست ربایندگان مسلح ناشناس صورت گرفت، واکنش شدید جامعه سیاسی و مذهبی این کشور را برانگیخت.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت قتل معدنچیان را برعهده نگرفته است، اما دولت پاکستان عناصر تروریستی وابسته به خارج را در این عملیات مقصر می‌داند و همزمان جامعه شیعیان نیز گروه‌های تکفیری‌ را عامل پشت‌صحنه این حادثه می‌دانند.
 
علامه جعفری رهبر شیعیان پاکستان در پی این اقدام فجیع، از دولت این کشور خواست تا با عوامل اصلی این اقدام تروریستی و موج جدید تحرکات عناصر تکفیری قاطعانه برخورد کند.

همچنین دبیر کل مجلس وحدت مسلمین از احزاب شیعه پاکستان در واکنش به این اقدام تروریستی، از دولت عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان خواست تا با عوامل این اقدام تروریستی با قدرت و شدت برخورد کند.

علامه «ناصر عباس جعفری» امروز در بیانیه‌ای ربایش معدنچیان بی‌گناه و قتل وحشیانه آنان به دست عناصر تروریست تکفیری را به شدت محکوم کرد.

نخست‌وزیر پاکستان، وزیر کشور و مقامات دولتی ایالت بلوچستان نیز طی پیام‌هایی، حادثه قتل معدنچیان شیعه را محکوم کردند. این درحالی است که تعداد زیادی از افراد متعلق به جامعه شیعیان هزاره در شهر  «کویته» دست به تحصن زده‌اند.
 
علامه جعفری، رهبر برجسته شیعیان پاکستان ضمن اعلام حمایت از تجمع اعتراضی در کویته در محکومیت قتل هدفمند معدنچیان شیعه، هشدار داد که اگر دولت پاکستان به خواسته‌های جامعه شیعیان هزاره مبنی بر بازداشت و مجازات اقدام تروریستی امروز و تأمین امنیت برای سایر افراد جامعه، عمل نکند، از فردا تجمعات اعتراضی در سراسر این کشور برپا می‌شود.

وی تأکید کرد: ارتش پاکستان و سایر نهادهای امنیتی و مجریان قانون باید به حرکت درآیند و اجازه ندهند صلح و آرامش ایالت بلوچستان بازیچه دست تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری شود.

عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان طی پیامی، قتل ۱۱ معدنچی در ایالت بلوچستان را قویاً محکوم کرد و از نهادهای امنیتی خواست تا از تمام ظرفیت‌های خود برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی و سپردن آنان به دست عدالت استفاده کنند.
 
همچنین عارف علوی، رئیس‌جمهوری پاکستان ضمن تقبیح کشتار بزدلانه معدنچیان شیعه در ایالت بلوچستان این کشور اطمینان داد که نظام این کشور تا آخرین نفس عوامل این اقدام تروریستی را تعقیب و آنان را مجازات می‌کند.

طی سال‌های اخیر گروه‌های تکفیری و تروریستی از جمله لشکر جهنگوی، تحریک طالبان و داعش، مسئولیت حملات مسلحانه و عملیات‌ انتحاری علیه شیعیان در ایالت بلوچستان پاکستان را برعهده گرفته‌اند.
 
انتهای پیام
captcha