فعالیت دوباره مدارس قرآنی در الجزایر
کد خبر: 3945665
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

فعالیت دوباره مدارس قرآنی در الجزایر

مدارس قرآنی الجزایر از امروز دوشنبه، 15 دی‌، پس از مدتی تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، فعالیت خود را ازسر گرفته‌اند.

آماده// از سرگیری آموزش قرآن در مدارس قرآنی الجزایربه گزارش ایکنا به نقل از الجزایر آنلاین، وزارت امور دینی الجزایر با اعلام ازسرگیری فعالیت مدارس قرآنی این کشور تأکید کرد که این تصمیم شامل مدارس مرتبط با مساجدی که مشمول تصمیم بازگشایی تدریجی نیستند، نخواهد شد.
 
وزارت امور دینی الجزایر شروط خاصی را برای بازگشایی مدارس قرآنی که تعداد آنها به 27 هزار مدرسه می‌رسد و همچنین برای مدارس قرآنی وابسته به مساجد فوق‌الذکر تعیین کرده است.
 
بر اساس اعلام این وزارتخانه، ازسرگیری آموزش قرآن به کودکان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، در هر گروه سنی و همچنین افراد مسن،‌ ممنوع است و آموزش‌های وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از نیمی از ظرفیت مدارس قرآنی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
 
همچنین تدابیر خاصی برای بازگشایی مدارس قرآنی در نظر گرفته شده است و از 50 درصد ظرفیت مدارس برای ارائه آموزش‌های قرآنی استفاده خواهد شد. از سوی دیگر به منظور حفظ فاصله اجتماعی و رعایت فاصله 2 متری میان دانش‌آموزان، ورود قرآن‌آموزان به مدرسه در فاصله‌های زمانی مختلف انجام می‌شود و آوردن خوراکی و غذا به داخل مدارس ممنوع است.
 
مدیران امور دینی سراسر الجزایر و مدارس قرآنی، موظفند که با رعایت دقیق دستورالعمل‌های ارائه شده، نسبت به بازگشایی مدارس قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.
 
مدیران مدارس باید از وضعیت ضدعفونی مدارس و مکاتب قرآنی اطمینان حاصل کنند و هر دانش‌آموز باید قرآن مخصوص خود را به همراه داشته باشد چرا که کتابخانه‌های این مدارس باید بسته بمانند.
انتهای پیام
captcha