نخستین جلسه بررسی نتایج طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن برگزار شد
کد خبر: 3945944
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

نخستین جلسه بررسی نتایج طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن برگزار شد

نخستین جلسه بررسی نتایج طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم با حضور معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد برگزار شد.

برگزاری نخستین جلسه بررسی نتایج طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآنبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین جلسه بررسی نتایج طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم صبح امروز، 16 دی‌ماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و اعضای شورای سیاستگذاری این نمایشگاه در معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مجری طرح نمایشگاه مجازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت ارائه طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: کلیات این طرح از نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در قالب پنج فصل است که برگرفته از مطالعات میدانی و با توجه به ظرفیت‌ها، همفکری و مشاوره از صاحب‌نظران در این عرصه است.

وی فصل‌های اول و دوم این طرح را شناخت ابعاد نمایشگاه بین‌المللی قرآن، مطالعات نظری نمایشگاه مجازی و پیشینه اقدامات و فصل‌های سوم، چهارم و پنجم را در قالب مولفه‌های اصلی، ارائه الگوهای قابل اجرا و ارائه الگوی منتخب برای نمایشگاه مجازی برشمرد و به ارائه توضیحات اجمالی در این خصوص پرداخت.

در ادامه این جلسه، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش‌های صورت گرفته در خصوص ارائه طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم استقبال کرد و گفت: سه عامل تلفیقی، تعاملی و نوآوری‌ها در نمایشگاه مجازی می‌تواند در پیشبرد اهداف عالی ما را یاری رساند.

وی نمایشگاه مجازی را فرصتی مغتنم برای عموم علاقه‌مندان به حوزه قرآن و عترت دانست و بر ضرورت نوآوری‌ها و فعالیت‌های گسترده تأکید کرد و گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه مجازی فقط برای قشر خاصی از جامعه نیست، بلکه عموم مردم و علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم مدنظر است.

‏فقهی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود طراحی و سهل‌الوصول بودن و در عین حال دقیق بودن آن را خواستار شد و گفت: پراکندگی زبان‌ها در سایت نمایشگاه مجازی ضرورتی ندارد و به نظر می‌آید، بارگذاری بخش زبان‌های خارجی در قالب چند عنوان مهم صورت گیرد.

پس از اتمام سخنان معاون قرآن و عترت، هر کدام از حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در خصوص طرح مطالعاتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم پرداختند.

انتهای پیام
captcha