رونمایی از پوستر نخستین کنگره بین‌المللی «سیدین شهیدین تقریب»
کد خبر: 3946353
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳

رونمایی از پوستر نخستین کنگره بین‌المللی «سیدین شهیدین تقریب»

پوستر نخستین کنگره بین‌المللی «سیدین شهیدین تقریب» علامه حاج ماموستا سیدمحمد شیخ‌الاسلام و آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم امشب، ۱۸ دی‌ماه در دانشگاه کردستان رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، پوستر نخستین کنگره بین‌المللی «سیدین شهیدین تقریب» علامه حاج ماموستا سیدمحمد شیخ‌الاسلام و آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم با حضور رئیس دانشگاه مذاهب کشور، رئیس دانشگاه کردستان و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری امشب، ۱۸ دی‌ماه در دانشگاه کردستان رونمایی شد.

سیدمحمد حسینی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور در این مراسم با اشاره به جایگاه این دو شهید در عرصه‌ تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: ما برای گرامیداشت یاد شهدا مراسم‌ مختلفی برگزار می‌کنیم اما با برپایی این کنگره، مسئولیت خطیری بر عهده ما گذاشته شده است.

وی افزود: تاکنون کنگره‌ای با این عنوان و برای شهدای تقریب برگزار نشده است، در این راستا وظیفه داریم این کنگره را با شکوه هرچه تمام‌تر و با بهترین تولیدات برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور عنوان کرد: آثار برگزاری این کنگره باید به طور عینی در جامعه مشهود باشد تا این افراد به الگویی برای تمام افراد جامعه تبدیل شوند که تحقق این مهم همت جمعی را می‌طلبد.

رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری چنین کنگره‌ای به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: برگزاری کنگره شهیدین تقریب، نشانه خلاقیت و توجه دانشگاه مذاهب کشور به امور تقریب است.

وی به جایگاه علامه حاج ماموستا سیدمحمد شیخ‌الاسلام و آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم اشاره کرد و افزود: ماموستا شیخ‌الاسلام کُرد اهل سنت کردستان و آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم، اهل تشیع، وجوه اشتراک زیادی با هم داشته‌اند و هر دو دارای دیدگاه تقریبی بودند.

رئیس دانشگاه کردستان شهید شدن در راه مبارزه با افراطی‌گری در دین را یکی دیگر از وجوه اشتراکی این دو شهید عنوان کرد و افزود: امیدواریم برگزاری این کنگره موجب الگوسازی از این شخصیت‌های تقریبی و وحدت بیش از پیش مسلمانان شود.

وی به مشکلاتی که امروزه دامنگیر کشورهای اسلامی شده، اشاره و اعلام کرد: تنها راه رفع این مشکلات میانه‌روی، دیدگاه‌های تقریبی و پرهیز از افراطی‌گری است که امیدواریم این کنگره بتواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

کنگره بین‌المللی «سیدین شهیدین تقریب» علامه حاج ماموستا سیدمحمد شیخ‌الاسلام و آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم از سوی دانشگاه مذاهب کشور به زودی در دو شهر سنندج و نجف برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha