ثبت‌نام 23 هزار نفر در آزمون سراسری قرآن
کد خبر: 3946471
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
تا روز 20 دی‌ماه صورت گرفت؛

ثبت‌نام 23 هزار نفر در آزمون سراسری قرآن

در روز 20 دی‌ماه و با گذشت 10 روز از آغاز ثبت‌نام برای حضور در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت تعداد قرآن‌آموزان ثبت‌نام‌کننده در این آزمون از 22 هزار نفر فراتر رفت.

ثبت نام 23 هزار نفر در آزمون سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، ثبت‌نام برای حضور در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از روز دهم دی‌ماه آغاز شده و تا پایان این ماه از طریق سامانه آزمون‌های وزارت ارشاد به آدرس quranedu.ir ادامه خواهد داشت.

بر همین اساس تا صبح امروز، 20 دی‌ماه و پس از گذشت 10 روز از آغاز ثبت‌نام در آزمون تعداد افراد ثبت‌نام‌کننده به بیش از 22 هزار نفر (23023 نفر تا زمان تهیه این گزارش) رسیده است. این رقم به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند.

همچنین تعداد مؤسساتی که اقدام به ثبت‌نام قرآن‌آموزان خود کرده‌اند، به عدد هزار مؤسسه قرآنی رسید. با توجه به فعالیت تعداد مؤسسات بسیار بیشتر از این در کشور پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده تعداد مؤسساتی که اقدام به ثبت‌نام قرآن‌آموزان خود در آزمون کرده باشند به رقم‌هایی بالاتر از این برسد.

بر اساس آنچه در سامانه ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن و عترت اعلام شده است، خراسان رضوی، شهرستان مشهد و شهر مشهد به عنوان استان، شهرستان و شهری که بیشترین میزان استقبال از آزمون را تا روز بیستم دی‌ماه داشته‌اند، معرفی شده‌اند. در روزهای قبل نام شهرهایی همچون قم و یزد نیز در بین شهرها و استان‌هایی که بیشترین استقبال را از آزمون داشته‌اند، به چشم می‌خورد.

مؤسسه مهد قرآن حضرت جوادالائمه(ع) استان یزد نیز به عنوان مؤسسه‌ای که بیشترین قرآن‌‌آموز را ثبت‌نام کرده، معرفی شده است. این مؤسسه از چند روز قبل در صدر این فهرست قرار دارد.

یادآور می‌شود، نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برای نخستین‌بار به صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شود. ثبت‌نام برای حضور در این آزمون از روز دهم دی‌ماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد. همچنین روز برگزاری آزمون نیز نیمه اول اسفندماه اعلام شده است. هزینه ثبت‌نام برای این آزمون 5000 تومان است که نسبت به سال گذشته با کاهش حدوداً 30 درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha