کاهش 30 درصدی هزینه ثبت نام آزمون سراسری قرآن / امکان رایگان شدن نبود
کد خبر: 3945577
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

کاهش 30 درصدی هزینه ثبت نام آزمون سراسری قرآن / امکان رایگان شدن نبود

رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای رایگان شدن هزینه ثبت نام در این آزمون صورت گرفت،‌ گفت: با توجه به چند برابر شدن هزینه‌های آزمون نسبت به سال قبل، امکان رایگان شدن آزمون نبود، اما برای توجه به وضعیت مخاطبان، هزینه آزمون را نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش دادیم.

کاهش 30 درصدی هزینه ثبت نام آزمون سراسری قرآن/ امکان رایگان شدن ثبت نام نبود

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدفخرالدین اسماعیلی، رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با اشاره به ثبت نام بیش از شش هزار نفر رشته در سه روز ابتدایی آغاز ثبت نام گفت: قرآن‌آموزان موسسات و داوطلبان آزاد می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام به نشانی quranedu.ir فرایند ثبت نام خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان آزاد هیچ مشکلی برای مراجعه به سامانه و ثبت نام در آزمون ندارند، افزود: قرآن‌آموزان و داوطلبان مؤسسات در صورتی می‌توانند نسبت به ثبت گروهی قرآن‌آموزان اقدام کنند که تمامی نواقص خود را برطرف کرده باشند. قبل از ثبت نام زمانی برای رفع این نواقص در نظر گرفته شده بود.

اسماعیلی درباره نواقصی که مؤسسات داشته‌اند، گفت: برخی از این نواقص شامل نقص اطلاعات مؤسسات، مشخص نبودن گستره فعالیت مؤسسات، ثبت نشدن مربی‌ها و ... بود. در حال حاضر مؤسساتی می‌توانند ثبت نام کنند که این نواقص را برطرف کرده باشند. تاکنون بیش از شش هزار نفررشته در آزمون به صورت داوطلب آزاد و قرآن‌آموز مؤسسات ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در مورد پیش‌بینی استقبال قرآن‌آموزان از آزمون نوزدهم، تصریح کرد: اگر در شرایط عادی قرار داشتیم، با توجه به مجازی شدن آزمون پیش‌بینی حضور و استقبال بیشتر مخاطبان وجود داشت، اما با توجه به شرایط کرونایی که باعث شد بسیاری از مؤسسات امکان جذب قرآن‌آموز نداشته باشند یا به حالت نیمه تعطیل درآیند، لذا امکان پیش‌بینی دقیقی وجود ندارد. با این وجود امیدواریم رقم دوره هجدهم که 100 هزار شرکت‌کننده بود در دوره نوزدهم نیز تکرار شود.

رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در مورد رایگان شدن آزمون و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، گفت: امسال تلاش زیادی صورت گرفت که تا آزمون به صورت رایگان برگزار شود و هزینه‌ای برای ثبت نام دریافت نشود، اما این تلاش‌ها منتج به نتیجه نشد. فراهم کردن زیرساخت‌های آزمون مجازی نیازمند یک سری هزینه‌ها بود. با وجود اینکه امسال هزینه‌ها نسبت به سال‌ قبل چند برابر شده است، اما 30 درصد از هزینه ثبت نام کاهش پیدا کرده و از هفت به پنج هزار تومان رسیده است.

وی در مورد همکاری سایر نهادها در آزمون نوزدهم، افزود: آزمون سراسری قرآن تا کنون در هجده دوره برگزار شده و در آستانه دوره نوزدهم هستیم. در سال‌‌های قبل همکاری و مشارکت خوبی با سایر نهادها داشتیم، اما امسال این مشارکت وجود ندارد. این همکاری‌ها که در گذشته وجود داشته است، همه نشان‌دهنده آن است که آزمون از جایگاه خوبی نزد دستگاه‌های قرآنی دیگر برخوردار است و به یک رویداد ثابت و اثرگذار در جریان فعالیت‌های قرآنی تبدیل شده است.

اسماعیلی در پایان در مورد شرایط بهره‌مندی و حضور قرآن‌آموزان مناطق دورافتاده در آزمون نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نظام‌های آموزش رسمی همچون دانشگاه‌ها و مدارس به این سمت آمده‌اند، بنابر این پیش فرض ما بر این است که از همین طریق زیرساخت برای شرکت داوطلبان مناطق دور افتاده که عمدتاً دانش‌آموز و دانشجو هستند، فراهم است، اما بازه آزمون به گونه‌ای تنظیم خواهد شد تا کسانی که امکان دسترسی ندارند، بتوانند در آزمون حضور پیدا کنند.

گفتنی است، ثبت نام نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از 10 دی‌ماه آغاز شده و تا 30 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha