رام‎الله خواستار دخالت شورای امنیت برای توقف «جنایت‌های» صهیونیست‌ها علیه الاقصی شد
کد خبر: 3947126
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹

رام‎الله خواستار دخالت شورای امنیت برای توقف «جنایت‌های» صهیونیست‌ها علیه الاقصی شد

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به مسئولیت‌های سیاسی، قانونی و اخلاقی خود برای توقف «جنایت‌های» رژیم صهیونیستی در حق مسجد الاقصی عمل کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رای الیوم، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز، دوشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی حفاری‌های رژیم صهیونیستی در صحن «البراق» واقع در ضلع غربی مسجد الاقصی و نزدیکی باب المغاربه را محکوم کرد.

در این بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان آمده که این اقدام رژیم صهیونیستی در «چارچوب طرح یهودی کردن منطقه» صورت می‌گیرد.

وزارتخانه یاد شده افزود: اسرائیل به منطقه سلوان که روزانه در معرض تجاوزات اسرائیل با هدف آوارگی و طرد فلسطینیان قرار دارد، چشم طمع دارد.

در ادامه بیانیه آمده است: ما حفاری‌های رژیم اشغالگر در صحن البراق و اطراف آن را بسیار جدی پیگیری می‌کنیم و آن را ادامه طرح‌های رژیم صهیونیستی با هدف یهودی کردن الاقصی و پیرامون آن و نقض صریح قوانین مربوط سازمان ملل می‌دانیم.

پیش از این، اداره اوقاف قدس به شدت درباره طرح‌های یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی در صحن براق هشدار داده بود. این اداره در بیانیه‌ای، ادامه حفاری‌های رژیم صهیونیستی در صحن براق و نزدیکی باب المغاربه را نگران‌کننده خواند.

انتهای پیام
captcha