حماس درباره طرح صهیونیستی تخریب قبة الصخره هشدار داد
کد خبر: 3946943
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

حماس درباره طرح صهیونیستی تخریب قبة الصخره هشدار داد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) ضمن هشدار نسبت به تخریب مسجد قبة الصخره از سوی صهیونیست‌ها تأکید کرد که این طرح کل منطقه را به آتش خواهد کشاند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، جنبش حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد: مسجد الاقصی با تمامی شبستان‌ها و صحن‌هایش به ویژه مسجد قبة الصخره، از مساجد مقدس مسلمانان و تنها حق آنان است و هیچ کس تحت هیچ شرایطی حق تعرض به آن را ندارد.
 
حماس با بیان این که رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای طرح‌های تخریبی خود علیه مسجد الاقصی است، بیان کرد که این رژیم قصد دارد مسجد قبه الصخره را تخریب کرده و معبد هیکل موهوم را به جای آن بنا کند؛ در حالی که خشم امت اسلامی و همه آزادگان جهان از هرگونه توطئه و تعرض به مسجد الاقصی و تاریخ و عقاید مسلمانان را نادیده گرفته است.
 
در بیانیه حماس تأکید شده است که اقدامات شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت رژیم صهیونیستی برای تغییر چهره اسلامی و تاریخی مسجد الاقصی با شکست مواجه خواهد شد و هرگونه تعرض به مسجد الاقصی کل منطقه را به آتش خواهد کشید.
 
حماس تأکید کرد: ما با هرچه در توان داریم از مسجد الاقصی دفاع خواهیم کرد هرچند که در این راه جان خود را فدا کنیم. مسجد الاقصی مردانی دارد که با قلب، جان و روح خود از آن حمایت می‌کنند.
 
این جنبش در پایان از تمام امت‌های عربی و اسلامی خواست تا با عزت و کرامت خود متحد شده و از نخستین قبله مسلمانان با هرچه در توان دارند، دفاع کنند.
 
پیش‌تر شیخ محمد احمد حسین، مفتی قدس اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی به دنبال تخریب مسجد الاقصی برای ساختن معبد هیکل موهوم است.
 
وی افزود: تل‌آویو برای ایجاد تغییرات دینی و تاریخی در مسجد الاقصی تلاش می‌کند و این مسئله در راستای تخریب مسجد الاقصی انجام می‌شود.
انتهای پیام
captcha