توضیح سخنگوی اسقف اعظم یونان درباره سخنان ضد اسلامی
کد خبر: 3948535
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴

توضیح سخنگوی اسقف اعظم یونان درباره سخنان ضد اسلامی

سخنگوی اسقف‌ اعظم یونان ضمن ارائه توضیحی درباره اظهارات ضد اسلامی رئیس اسقف‌های یونان درباره اسلام، گفت: منظور وی تحریف اسلام از سوی تندروها بوده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گریک سیتی تایمز، سخنگوی اسقف اعظم یونان ضمن تأکید بر اینکه کلیسای یونان به تمام ادیان احترام می‌گذارد، تصریح کرد: ایرونیموس، اسقف‌ اعظم یونان و تمام مقامات کلیسای یونان به تمامی ادیان مهم احترام می‌گذارند و با تمام مومنان براساس دوستی و همبستگی در دین مسیح تعامل می‌کنند. دین مسیح در تمام رویکردهایش و طرح‌های ویژه در زمینه‌های اجتماعی و خیریه تبعیضی قائل نیست.

او اضافه کرد: اسقف اعظم یونان در مصاحبه اخیر تلویزیونی درخصوص درباره اسلام قصد اهانت به اسلام را نداشته، بلکه او درباره تحریف دین اسلام از سوی افراطیون تندرو حرف زده که تروریسم را ایجاد می‌کنند و باعث مرگ در سراسر جهان می‌شوند.

به گفته وی، آنها مسلماً همان افراد مد نظر اسقف‌ اعظم یونان هستند که سلاح کشنده را علیه هر کسی که برخلاف نظر آنها حرف بزند، نشانه می‌گیرند.

پیش از این ایرونیموس در گفت‌وگو با شبکه اپن تی وی این کشور مدعی شده بود اسلام دین نیست و مسلمانان همواره از جنگ حمایت می‌کنند.
 
این اظهارات با محکومیت گسترده مسلمانان روبرو شد. سازمان‌های اسلامی در یونان اهانت اسقف اعظم این کشور به اسلام و مسلمانان را محکوم کردند. هیئت مشورتی اقلیت مسلمان در یونان در شبکه‌های مجازی، اظهارات وی علیه اسلام و مسلمانان را محکوم کرده و از وی خواست در این شرایط دشوار، زبان صلح و وحدت را جایگزین زبان اسلام‌ستیزی کند. همچنین وزارت خارجه ترکیه نیز این اظهارات را محکوم کرد. 
انتهای پیام
captcha