واکنش رئیس هیئت علمای مسلمان آلمان به اظهارات «غیر‌مسئولانه» اسقف اعظم یونان
کد خبر: 3948970
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴

واکنش رئیس هیئت علمای مسلمان آلمان به اظهارات «غیر‌مسئولانه» اسقف اعظم یونان

رئیس اتحادیه هیئت علمای مسلمان اظهارات آیرونیموس، اسقف اعظم یونان علیه اسلام را محکوم کرد و آن را «غیر‌مسئولانه» خواند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المجتمع، شیخ «طاها عامر»، رئیس اتحادیه هیئت علمای مسلمان آلمان اظهارات آیرونیموس، اسقف اعظم یونان علیه اسلام و مسلمانان را «غیرمسئولانه» خواند و گفت: چنین اظهاراتی باعث گسترش نفرت و تفرقه در جوامع می‌شود.

شیخ طاها افزود: این فاجعه‌بار است كه چنین اظهارات خصمانه علیه اسلام، پیامبر(ص) و مسلمان از یك روحانی با موقعیت اسقف اعظم كه قرار است صلح و وحدت بین پیروان ادیان آسمانی را خواستار شود، مطرح شود.

رئیس اتحادیه هیئت علمای مسلمان آلمان تأکید کرد که این اظهارات غیرمسئولانه است و موجب گسترش نفرت، تفرقه جوامع و ایجاد ترس و تحریک علیه مسلمانان می‌شود.

آیرونیموس، یکشنبه گذشته در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی این کشور درباره جنگ استقلال یونان ادعا کرد: اسلام دین نیست و اینکه مسلمانان همیشه طرفدار جنگ‌ هستند.

سازمان‌های اسلامی در یونان نیز اهانت اسقف اعظم این کشور به اسلام و مسلمانان را محکوم کردند. هیئت مشورتی اقلیت مسلمان در یونان در شبکه‌های مجازی، اظهارات وی علیه اسلام و مسلمانان محکوم کرده و از وی خواست در این شرایط دشوار زبان صلح و وحدت را جایگزین زبان اسلام‌ستیزی کند.

وزارت امور خارجه ترکیه هدف قرار دادن اسلام و مسلمانان از سوی آیرونیموس، اسقف اعظم یونان را به شدت محکوم و تأکید کرد که رهبران دینی باید به جای کاشت بذر اختلاف در خدمت صلح قدم بردارند.

انتهای پیام
captcha