هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی در یمن با تحریم انصارالله
کد خبر: 3948571
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی در یمن با تحریم انصارالله

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به خطر قحطی و گرسنگی مردم یمن پس از تصمیم دولت ترامپ در تحریم انصارالله یمن و تروریستی خواندن این جنبش هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، روز گذشته، 29 دی در نشستی خبری گفت: سازمان ملل همچنان نگران است که تروریستی خواندن جنبش انصار الله از سوی آمریکا، موجب ایجاد گرسنگی و قحطی گسترده در میان مردم یمن شود. لذا با توجه به وضعیت کنونی گرسنگی در این‌ کشور، باید تدبیری عکس اتخاذ شود.
 
دوجاریک با اشاره به اینکه هنوز جزئیات مجوز آژانس‌های کمک‌رسانی به یمن منتشر نشده است، گفت: انتظار می‌رود با این شرایط تنش‌های بسیاری در بزرگترین عملیات امدادرسانی در جهان آن هم در زمانی که یمن وارد مرحله خطرناکی از قحطی و گرسنگی می‌شود، به وجود آید.
 
وی با تأکید بر اینکه «حتی اگر آژانس‌های امدادی مجوز دریافت کنند، مشکل اصلی مربوط به واردات تجاری برطرف نخواهد شد»  افزود: تقریباً تمام مواد غذایی، داروها، سوخت و سایر موارد به وسیله واردکنندگان تجاری به یمن وارد می‌شود.
 
وی تأکید کرد: از واردات تجاری به یمن باید حمایت شود و این واردات باید از طریق بندرهای یمنی ادامه پیدا کند.
 
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که وزارت خارجه به زودی تصمیم خود درباره اعلام جنبش انصار الله یمن به عنوان یک گروه تروریستی را در اختیار کنگره قرار می‌دهد.
 
وی افزود که سه تن از رهبران این جنبش یعنی عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم نیز در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام
captcha