تغییر رویکرد مؤسسه قرآنی کوثر النبی(ص) یزد به محور مشاوره قرآنی
کد خبر: 3948705
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
شایق خبر داد:

تغییر رویکرد مؤسسه قرآنی کوثر النبی(ص) یزد به محور مشاوره قرآنی

مدیر مؤسسه قرآنی کوثر النبی(ص) یزد با اشاره به تغییر رویکرد برنامه‌های قرآنی در دستور کار هیئت مدیره جدید مؤسسه، گفت: طبق بند 12 ماده 3 اساسنامه مؤسسه مقرر شد، واحد مشاوره قرآنی راه‌اندازی شود و از این پس بیشتر فعالیت مؤسسه بر محور مشاوره قرآنی اختصاص یابد.

به گزارش ایکنا، محمد شایق، مدیر مؤسسه قرآنی کوثر النبی(ص) یزد، با اشاره به سابقه فعالیت مؤسسه، افزود: این مؤسسه در راستای برپایی دوره‌های تخصصی حفظ قرآن و یادبود شهدای هشت سال دفاع مقدس بالاخص شهید محمود شایق در بهمن‌ماه 1385 تأسیس شد و به ثبت رسید.

وی افزود: با شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت حضوری مؤسسات، متأسفانه مؤسسه کوثر النبی(ص) هم به مشابه خیلی از مؤسسات تعطیل شد و برخی از مؤسسات که شرایطش فراهم بود، فعالیت‌های قرآنی را به سمت فضای مجازی ادامه دادند، اما کیفیت فعالیت قرآنی به‌ صورت حضوری را هرگز نداشته و نخواهد داشت.

شایق با اشاره به اینکه در مردادماه امسال مجمع عمومی مؤسسه برگزار شد و هیئت مدیره جدید انتخاب و مدیریت مؤسسه به بنده واگذار شد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تصمیم بر آن شد که تغییر رویکرد در فعالیت‌های مؤسسه داشته باشیم و طبق بند 12 ماده 3 اساسنامه مؤسسه مقرر شد، واحد مشاوره قرآنی راه‌اندازی شود و از این پس بیشتر فعالیت مؤسسه بر محور مشاوره قرآنی اختصاص یابد.

وی در خصوص اهميت و ضرورت مشاوره قرآنی، افزود: زندگی شهری و گسترش آن در دنيای معاصر و تحولات بی‌حد و حصر در بنيان‌های جوامع، موجب پديد آمدن فرهنگ‌های متفاوتی شده است كه نتيجه‌ آن سردرگمی انسان برای دستيابی به اولويت‌های اساسی زندگی است و اين امر يعنی بروز مشكلات عديده و بی‌شماری كه گذشتگان درگير آن‌ها نبودند. در جامعه دينی كه اصول و فروع دين در آن جاری است و مردم بر اساس باورهای دينی و مذهبی رفتارهای فردی، خانوادگی و اجتماعی خويش را سامان می‌دهند بی‌درنگ هنگام بروز مشكلات در اين جامعه راه چاره را بايد از متون اسلامی جستجو کرد و می‌توان گفت كه مشاوره قرآنی برای تمام مشكلات فراروی بشر برنامه‌های خاصی دارد كه می‌توان آنها را استنباط و به كارگيری کرد.

مدیر مؤسسه قرآنی کوثر النبی(ص) یزد بیان کرد: باید با هم‌افزایی و خلاقیت در ساختارهای جریان‌سازی قرآن و عترت در میان مردم برنامه‌های حوزه‌ علوم قرآنی را با همکاری نهادهای فرهنگی گسترش داد.

وی تأکید کرد: بر اساس شرایط موجود و اهمیت سلامت مردم و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر سلامت مردم، این مؤسسه نیز برنامه‌های خود را بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی سوق داده‌ است، به همین دلیل در صدد طراحی اپلیکیشنی هستیم که افراد به صورت غیرحضوری با مراجعه به اپلیکیشن مشاوره قرآنی درخواست و معضل خود را مطرح کنند و مشاورین مؤسسه در اسرع وقت پاسخگویی همه کاربران و مخاطبین خواهند بود.

شایق با اشاره به حوزه‌های مشاوره، بیان کرد: علاقه‌مندان در حوزه‌های خانواده، سبک زندگی اسلامی، نوجوانان، كودكان، تحصيلی، روانشناسی می‌توانند با مراجعه به این مؤسسه واقع در شهر یزد، خیابان شهدای مریم‌آباد، کوچه شهید محسن فخر‌الساعة مراجعه کنند. همچنین در نظر داریم طی ایام دهه فجر از ظرفیت‌های قرآنی برای اجرای بهتر برنامه‌ها و برنامه‌هایی با این مضامین استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha