۵ بهمن‌ماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «نماز در آینه فرهنگ و هنر»
کد خبر: 3949117
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

۵ بهمن‌ماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «نماز در آینه فرهنگ و هنر»

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره هنرهای تجسمی با موضوع «نماز در آینه فرهنگ و هنر» خبر داد.

۵ بهمن؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «نماز در آینه فرهنگ و هنر»معصومه حدادی، رئیس اداره هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: با توجه به درخواست هنرمندان همدانی و تکمیل نبودن آثارشان، جشنواره هنرهای تجسمی نماز تا پنجم بهمن‌ماه جاری تمدید شد اما در بخش خوشنویسی نماز تمدید صورت نگرفت، چراکه هیچ درخواستی مبنی بر ادامه زمان ثبت نام وجود نداشت.

وی ادامه داد: تاکنون در بخش هنرهای تجسمی ۷۰ نفر شرکت و 150 اثر از سراسر استان به این جشنواره ارسال شده است. در بخش خوشنویسی نیز تقریبا 80 نفر شرکت کرده‌اند که هر یک بیش از یک اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال کرده‌اند.

حدادی با اشاره به اینکه مشارکت و استقبال هنرمندان همدانی از این جشنواره خوب بود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در بخش هنرهای تجسمی 20 تا 30 نفر به شمار شرکت‌کنندگان در این جشنواره اضافه شود.

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان درباره کیفیت آثار دریافت شده، گفت: تا زمانی که بازبینی اولیه توسط شورای تخصصی از آثار دریافتی انجام نشود نمی‌توان درباره کیفیت آثار اظهار نظر کرد اما تاکنون هنرمندان شاخصی از استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون بیشترین آثار در قسمت تجسمی در رشته تصویرسازی و در حوزه خوشنویسی نیز بیشترین اثر در رشته نستعلیق دریافت شده است.

حدادی اظهار کرد: آئین اختتامیه جشنواره تجسمی و خوشنویسی نماز 12 بهمن‌ماه جاری به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و در صورتی که شرایط استان از منظر شیوع کرونا مناسب باشد 10 نفر اول در هر رشته دعوت و ضمن بازبینی اصل آثار، جشنواره در شهرستان نهاوند به‌صورت حضوری برگزار و از طریق لایو اینستاگرام برای همگان نمایش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره در آذرماه منتشر شده بود، افزود: این جشنواره استانی بوده و با محوریت هنرهای تجسمی و خوشنویسی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

حدادی ادامه داد: در این جشنواره هنرمندان در رشته‌های هنرهای تجسمی شامل نقاشی، تصویرسازی و پوستر و در رشته خوشنویسی نیز شامل خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط نسخ و ثلث با هم به رقابت می‌پردازند همچنین این جشنواره ویژه هنرمندان زیر 45 سال برگزار می‌شود.

وی گفت: ایجاد زمینه مناسب برای رقابتی سازنده و به کارگیری ابزارهای هنری در ارائه و تولید موضوعات دینی و نگاهی هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت با موضوع نماز از اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha