ثبت‌ نام 4451 یزدی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3949140
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

ثبت‌ نام 4451 یزدی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، بیان کرد : در حال حاضر این استان با چهار هزار و 451 ثبت نامی تا پایان روز دوم بهمن‌ماه، در نوزدهمین آزمون قرآن و عترت در رتبه چهارم کشور قرار دارد که این جایگاه به لحاظ نسبت ثبت‌ نام‌کننده به جمعیت محاسبه نشده است.

جمعیت در ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن و عترت ملاک باشدحسین دشتی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با بیان اینکه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه، دوم بهمن‌ماه، چهار هزار و ۴۵۱ نفر از این است در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت  ثبت نام کرده‌اند، گفت: تاکنون مؤسسه مهد قرآن جوادالائمه با ثبت‌ نام یک هزار و 431 نفر پیشتاز تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی استان است.
 
وی مؤسسات حضرت معصومه(س) و بهار دل‌های شهرستان میبد، بنت‌النبی یزد، جامعةالقرآن بانوان شهرستان مهریز، حضرت زهرا(س) و امام جعفر صادق(ع) اردکان، بوتراب(ع) یزد، فاطمةالزهرا(س) زارچ، محبوبه‌المصطفی(س) میبد، آوای بهشت یزد، بصائر یزد، آوای وحی تفت را در رده‌های بعدی ثبت‌ نامی در این دوره از آزمون اعلام کرد.
 
دشتی ضمن قدردانی از همه فعالان، مدیران و مربیان تمامی مراکز و مؤسسات قرآن یزد، اظهار کرد: امیدواریم با توجه به ۱۳ روز باقیمانده تا پایان مهلت ثبت‌ نام به همت مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت آمار خوبی رقم خورده و در سطح کشور شاهد درخشش استان باشیم تا رتبه یزد از نظر تعداد ثبت‌ نام کننده از رتبه چهارم کشور ارتقا یابد البته رتبه به لحاظ نسبت ثبت‌ نام کننده به جمعیت محاسبه نشده است.
 
رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۴ رشته شامل ترجمه سوره بقره، تفسیر سوره بقره، نهج‌البلاغه نامه ۳۱، صحیفه سجادیه دعای مکارم الاخلاق، سبک زندگی برمبنای سیره معصومان(ع)، حفظ جزء۳۰، جزء اول، سوره بقره، ۳ جزء، ۵ جزء اول، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، ۲۵ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.
 
وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ بهمن‌ماه جاری با مراجعه به سامانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت به نشانی www.quranedu.ir نسبت به ثبت‌ نام در این آزمون که نیمه اول اسفندماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود، اقدام کنند.
انتهای پیام
captcha