انقلاب اسلامی ایران باعث اعتلای ایدئولوژی اسلام شد / آینده‌ای درخشان؛ در انتظار ایران
کد خبر: 3950178
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
رئیس دبیرخانه شورای سمن‌های اسلامی مالزی:

انقلاب اسلامی ایران باعث اعتلای ایدئولوژی اسلام شد / آینده‌ای درخشان؛ در انتظار ایران

عزمی عبدالحمید، رئیس دبیرخانه شورای سمن‌های اسلامی مالزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به دلیل ماهیت ظلم‌ستیز و قیام در برابر استعمار و استکبار غرب، پدیده‌ای منحصر به‌فرد است و هیچ انقلابی با آن قابل قیاس نیست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران باعث اعتلای ایدئولوژی اسلام شد.

به گزارش ایکنا، دکتر عزمی عبدالحمید، رئیس دبیرخانه شورای سمن‌های اسلامی مالزی است. او در رشته مدیریت آموزشی تحصیلات خود را به پایان رساند. عبدالحمید ابتدا در مدارس مالزی تدریس می‌کرد و سپس در چند دانشگاه این کشور به تدریس جامعه‌شناسی پرداخت. او در حال حاضر در دانشگاه تکنولوژی پتروناس مالزی روابط بین نژادی تدریس می‌کند.

وی همچنین رئیس شورای مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد اسلامی مالزی (MAPIM) است که از  ۱۵ سال پیش کار خود را شروع کرده و مجموعه‌ای از سازمان‌های غیردولتی اسلامی است که در زمینه­‌های مختلف از جمله آموزشی، بهداشتی، خانواده، فرهنگ و توسعه فعال هستند.

این سازمان در زمینه­‌های اقتصادی، توسعه، آموزش، مدیریت و منابع انسانی، برنامه­‌های آموزشی در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند.

ماپیم علاوه بر این، با سازمان‌­های بین­‌المللی مانند سازمان همکاری اسلامی(OIC)، کمیته حقوق بشر سازمان ملل، کمیته پناهندگان سازمان ملل و نیز با سازمان‌­های منطقه‌­ای همچون «آسه آن»، همچنین با سازمان‌های غیردولتی کشورهای اسلامی مثل پاکستان، ایران، مالزی، اندونزی، ترکیه عربستان هم تعامل دارد.

عزمی عبدالحمید در وبینار گفت‌وگوهای بین‌المللی «انقلاب اسلامی: بازتاب، چشم‌انداز و مسائل نوپدید» که به همت پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و با همکاری خبرگزاری ایکنا و دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع)، امروز، ۱۵ بهمن‌‌ماه در حال برگزاری است، طی سخنانی گفت: بسیار خوشحالم که این سخنان را به مناسبت چهل و دومین سال جشن انقلاب اسلامی ایران ایراد می‌کنم. این یک مناسبت بسیار مهم است. یک جشن سالانه که یادآور حادثه‌ای تاریخی بسیار مهم برای ایران و همچنین امت اسلامی و در واقع برای کل جهان است. تاریخ انقلاب اسلامی واقعاً باید الهام‌بخش مسلمانان باشد زیرا اصل انقلاب اسلامی ایران، مقاومت در برابر سلطه غرب و همچنین مبارزه علیه جریان ضد اسلام در سراسر جهان بود.

وی افزود:‌ ما درباره رژیم پهلوی به خوبی می‌دانیم این رژیم وارد فرایند مدرنیزاسیون، صنعتی و غربی شدن شد اما به دلیل آنچه در آن دوره اتفاق افتاد یعنی اینکه بافت اقتصادی اجتماعی جامعه ایران به دلیل نابرابری بسیار زیاد از بین رفته بود، این توسعه برای مردم عادی سودی نداشت. ثروتمندان، ثروتمندتر می‌شدند و علی‌رغم اعتراضات مردمی، رژیم شاه به رژیمی بسیار تهاجمی و سرکوبگر تبدیل شد و این باعث شکل‌گیری مقاومت مردم به رهبری امام خمینی(ره) شد. بسیار مهم است که درک کنیم این انقلاب نه تنها به دلیل نابرابری اقتصادی به راه افتاد بلکه به یک معنا باعث عزت مردم و اسلام به عنوان فرهنگ و همچنین ایدئولوژی مردم ایران شد و بنابراین از بازنگری صرف در جنبه اقتصادی اجتماعی مردم فراتر رفته و مردم را با کمک روح اسلام همگرا و یکپارچه کرد.

عبدالحمید تصریح کرد:‌ اکنون وحدت امت به امری ذاتی تبدیل شده که از سوی انقلاب اسلامی بنا نهاده شده است. امام خمینی(ره) توانست نشان دهد که طرح‌های تفرقه‌افکنانه ضد مسلمانان از سوی اسرائیل و آمریکا و همچنین رژیم‌های غربی باید شناخته شود و به همین دلیل باید ارزش‌هایی را که این انقلاب مبتنی بر آن است، عمیقاً درک کرد. به معنای عمیق‌تر، کل فلسفه انقلاب این بوده است که در برابر متجاوزان و در برابر نظامی که بین مردم شکاف ایجاد کرده و در صدد بهره‌برداری از ضعیفان بود، قیام کنیم و این، دلیل منحصر به فرد و بسیار خاص بودن انقلاب است.

وی با بیان اینکه تاریخ نشان می‌دهد که به دلیل ذات سرکوبگر قدرت‌های خارجی، این وجهه از شخصیت انقلاب در مقایسه با انقلاب فرهنگی چین یا انقلاب صنعتی اروپا کاملاً منحصر به فرد و به معنای کامل کلمه بی‌نظیر است، تصریح کرد: هیچ چیز نمی‌تواند با انقلاب ایران برابری کند. این انقلاب به‌خوبی نشان داد که چرا ضعفا در برابر متجاوزان قیام کردند. اکنون تفاوت بین مستکبرین و مستضعفین به روشنی در انقلاب تعریف شده و این به بسیاری از افراد الهام بخشیده است که ما نمی‌توانیم منفعل باشیم.

 

آینده‌ای درخشان در انتظار ایران

 

رئیس دبیرخانه شورای سمن‌های اسلامی مالزی بیان کرد:‌ نمی‌توانیم در گفتن حق خاموش بمانیم و همچنین در برابر بی‌عدالتی و استبداد صدای خود را بلند نکنیم. بنابراین آینده انقلاب اسلامی، در صورت بازاندیشی گذشته، آینده‌ای قوی خواهد بود. چالش‌های بزرگی پیش رو خواهند بود، قدرت‌های غربی بیکار نخواهند نشست آنها همیشه در حال برنامه‌ریزی در مورد چگونگی از بین بردن انقلاب، چگونگی نفوذ در ایران و منزوی کردن ایران از جهان هستند. تاریخ نشان داده است که آنها برای نفوذ به نظام سیاسی ایران تلاش کرده‌اند، آنها قبلاً تحریم‌های یک جانبه را نیز امتحان کرده‌اند که آن هم مؤثر نبوده و همچنین سعی دارند کشورهای دیگر را از انجام هرگونه تجارت یا تعامل با ایران باز دارند که موفقیتی نداشته‌اند. 

وی افزود: مردم ایران به جهانیان نشان داده‌اند که قادر به مقاومت هستند و باید مبارزه را حفظ کنند. درک چالش‌هایی که انقلاب اسلامی ایران در حال حاضر و آینده در پیش رو دارد برای ما بسیار مهم است و بنابراین مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپاریم این است که آنها از طریق فرقه‌گرایی دست به ایجاد اختلاف در بین مسلمانان نزنند. ما باید وحدت مسلمانان را تقویت کنیم و همه اختلافات را کنار بگذاریم. این بسیار مهم است که ما شبکه‌ای قوی از ارتباط بین مردم کشورها و بین دولت‌ها در همه سطوح ایجاد کنیم و این ارتباط باید به طور مؤثر اعمال شود.

عزمی عبدالحمید با بیان اینکه این فرصت برای مردم ایران وجود دارد که دوباره به‌پا خیزند و با سایر ملل تعامل داشته باشند، گفت: ما قدرت‌های غربی را محکوم می‌کنیم که از این رفتار بسیار وحشیانه به اصطلاح جهان متمدن دست بردارند و به گونه‌ای عمل نکنند که کشوری را که دیدگاه متفاوتی دارد، مجازات کنند زیرا این با دنیای به اصطلاح دموکراتیک تناقض دارد. ما خواستار هماهنگی، اتحاد و همکاری هستیم که قدرت‌های غربی همیشه عکس آن را می‌خواهند و این همان چیزی است که می‌خواهیم جهان غرب درک کند.

وی افزود:‌ می‌دانید که ایالات متحده جنایات بسیاری علیه مردم ایران کرده است. بسیاری از رهبران و اندیشمندان ایرانی را ترور کرده است. آنها این کار را چند ماه پیش هم انجام دادند و کاملاً واضح است که ایالات متحده آمریکا به یک کشور جنایتکار تبدیل شده است. به نظر می‌رسد در دولت جدید آمریکا شاهد تغییراتی در سیستم باشیم. اما بسیار بدبین هستیم زیرا لابی صهیونیست‌ها در سیستم دموکراسی آمریکا بسیار نفوذ دارد. امیدوار نیستیم که همه چیز تغییر کند اما اگر رهبران ملت‌های مسلمان در کنار هم باشند و مسلمانان متحد شوند، به فشار بر غرب قادر هستیم و کشورهای غربی باید سیاست‌های خود را تغییر دهند و ایران، ایرانیان و مسلمانان را به عنوان نیرویی بزرگ ببینند و با تمام افراد در سراسر جهان با برابری و عدالت رفتار  شود.

رئیس دبیرخانه شورای سمن‌های اسلامی مالزی در پایان گفت:‌ من جشن انقلاب اسلامی ایران را به مردم تبریک می‌گویم. خداوند همه مردم و رهبران ایران را موفق و پیروز بدارد. خداوند به همه امت توفیق دهد. متشکرم. والسلام علیکم و رحمة الله.

گفتنی است،‌ آئین افتتاحیه وبینار گفت‌وگوهای بین‌المللی «انقلاب اسلامی: بازتاب، چشم‌انداز و مسائل نوپدید»، با سخنرانی آیت‌الله رضا رمضانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) آغاز شد و در ادامه برخی چهره‌های برجسته دانشگاهی داخلی، و نیز پژوهشگرانی از کشورهای لبنان، انگلستان، مالزی، پاکستان و عراق به ایراد سخن می‌پردازند.

پنل نخست این وبینار از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و پنل دوم، از ساعت ۱۳ تا ۱۵ امروز، ۱۵ بهمن ماه برگزار می‌شود. بر این اساس و با عنایت به لزوم رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، این رویداد صرفاً با حضور تعداد محدودی از حضار برگزار می‌شود و سایر علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به لینک پخش زنده این گفت‌وگوها به آدرس  http://webinar.ri-khomeini.ac.ir/ch/his مراجعه کنند.

فیلم سخنرانی دکتر عزمی عبدالحمید را در زیر مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام
captcha