لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بیش از گذشته احساس می‌شود
کد خبر: 3950328
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بیش از گذشته احساس می‌شود

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: امروز به‌واسطه نبود شبکه ملی اطلاعات شاهد هستیم که اینستاگرام و توییتر برای فعالیت مردم ما فیلترینگ ایجاد می‌کند، لذا گلایه جدی از دولت داریم، چرا نباید یک شبکه داخلی اطلاعات داشته باشیم که وقتی حرف از اسرائیل و صهیونیست می‌زنیم، فیلتر نشویم.

چهارشنبه ارسال می‌شود// لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بیش از گذشته احساس می‌شودبه گزارش ایکنا از قزوین، مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، در دیدار با اصحاب رسانه استان قزوین که امروز هشتم بهمن به همت بسیج رسانه قزوین در سالن جلسات اقشار سپاه قزوین برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه رسانه مشکلات سخت‌افزاری و نرخ افزاری وجود دارد، اظهار کرد: در بحث نرم‌افزاری با معضلات جدی در فضای مجازی مواجه هستیم، امروز رئیس‌جمهور اعلام کرد که پهنای باند را افزایش داده‌اند اما ما در مقابل از این ولنگاری موجود در فضای مجازی که ابعاد مختلف جامعه ما را تهدید می‌کند، گلایه داریم.

وی ادامه داد: امروز کودکان ما بدون محابا در معرض آسیب‌های فضای مجازی قرار دارند اما در مقابل می‌بینیم که حتی نمی‌توان یک عکس از سردار شهید سلیمانی را در فضای مجازی منتشر کنیم، چراکه بلافاصله حذف می‌شود لذا این گلایه جدی را از مسئولین داریم.

بصیری بیان کرد: امروز به‌واسطه نبود شبکه ملی اطلاعات شاهد هستیم که اینستاگرام و توییتر برای فعالیت مردم ما فیلترینگ ایجاد می‌کند، لذا گلایه جدی از دولت داریم، چرا نباید یک شبکه داخلی اطلاعات داشته باشیم که وقتی حرف از اسرائیل و صهیونیست می‌زنیم، فیلتر نشویم.

وی تأکید کرد: مسئولین کسب‌وکارهای مردم را به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که در اختیار بیگانگان است، گره زده‌اند که هر لحظه با مسدود شدن این فضا قطعاً آسیب خواهند دید درحالی‌که باید این بستر را در فضای داخلی شبکه اطلاعات ایجاد می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اضافه کرد: متأسفانه هیچ ابزار پیگیری جرائم و تخلفات در فضای مجازی وجود ندارد و مردم هر روز طعمه کلاه‌برداری‌ها در این فضا می‌شوند درحالی‌که نرم‌افزارهای داخلی توان داخلی ما را در مقابله با تخلفات در این فضا بالا می‌برد و از طرفی موجب ایجاد اشتغال برای جوانان ما خواهد شد.

وی افزود: طبیعتاً هیچ ملتی اختیار خود را به دیگران نمی‌دهند اما می‌بینیم که در کشور ما این اتفاق به‌راحتی در فضای مجازی می‌افتد و گلایه ما از مسئولین این است که چرا باید مدیریت فضای مجازی کشورمان در دست بیگانگان باشد و باید بگوییم که درواقع دزدها در فضای مجازی وابسته به خارج، رها هستند و مسئولین هم در این زمینه دستشان بسته است.

این مسئول بیان کرد: درواقع فضای مجازی کنونی در کشور در راستای مبارزه با اشتغال و امنیت ذهنی فرزندان ما است؛ باید بدانیم که حاکمیت‌های جدیدی در دنیا ایجاد شده است و در این زمینه راهکارهای عملی وجود دارد.

وی تصریح کرد: سواد رسانه بسیار مهم است، چراکه خانواده‌ها در فضای مجازی به‌طورجدی در خطر هستند و نباید فضای مجازی را سیاسی کنیم و رسانه‌ها باید جامعه را آگاه کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: حاکمیت کنونی بیگانگان در فضای مجازی درواقع حق توحش گرفتن از مردم ما است، همان‌طور که افسران امریکایی علیه مردم جرم می‌کردند و ما نمی‌توانستیم کاری کنیم اکنون هم افرادی در فضای مجازی جرم می‌کنند که نمی‌توانیم آن‌ها را محاکمه کنیم و این زیر سؤال بردن حاکمیت ملت و ظلم بر ملت ما است.

وی تأکید کرد: ما باید بتوانیم بر فضای مجازی و حقیقی کشورمان اعمال حاکمیت کنیم چراکه محدودیت در هر جای دنیا وجود دارد؛ وقتی رسانه‌ها در زمان انتخابات ویترین احزاب می‌شوند نباید از دولتمردان انتظار داشته باشیم که مدیریت درستی در فضای مجازی داشته باشند لذا متأسفانه ما درگیر انتخابات و رفتارهای پوپولیستی هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی هم زیرمجموعه دولتی هستند که روی کار می‌آید، عنوان کرد: امروز کشوری ما را تحریم دارویی کرده است که فضای مجازی را رها و بدون محدودیت در اختیارمان می‌گذارد و ما به این رفتار خوش‌بین نیستیم لذا باید ما رسانه‌ها از متولیان فرهنگی در کشور مطالبه جدی در راه‌اندازی شبکه ملی داخلی داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در پایان گفت: قزوین از ظرفیت‌های خوبی در حوزه رسانه برخوردار است که خبرنگاران این استان بسیار فعال و توانمند هستند که باید قرابت بیشتری با مرکز ایجاد شود و مراودات بیشتری اتفاق بیافتد.

انتهای پیام
captcha