ستاره سابق بسکتبال لیگ حرفه‌ای آمریکا به اسلام گروید
کد خبر: 3950380
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸

ستاره سابق بسکتبال لیگ حرفه‌ای آمریکا به اسلام گروید

استیون جکسون، بازیکن سابق لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا (NBA) در پستی در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که به دین اسلام روی آورده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، استیون جکسون (Stephen Jackson) ستاره سابق لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا (ان بی ای) در پستی در اینستاگرام خود نوشت: الحمدلله. امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من بود. عاشق کسانی هستم که برای همه عشق هدیه می‌کنند.
 
وی همچنین از دوستان خود برای اطلاعاتی که درباره اسلام در اختیار او گذاشتند و کسانی که به او در مراسم اسلام آوردن کمک کردند، قدردانی کرد و نوشت: امروز ملاقات با شما برادران باعث افتخار من است. 

جکسون همچنین ویدیویی که از لحظه خواندن تشهد خود در 6 ژانویه (17 دی) امسال ذخیره کرده است، به اشتراک گذاشت.

این ورزشکار 42 ساله در سال 2015 پس از چهارده سال حضور در لیگ ملی بسکتبال آمریکا برای تیم‌های نیوجرسی نتز، ایندیانا پیسرز، گلدن استیت واریورز، میلواکی باکس، شارلوت بابکتس، سن آنتونیو اسپرز و لس آنجلس کلیپرز بازی کرد. وی در سال 2003 با اسپرز به قهرمانی NBA دست یافت.

اعلام این خبر از سوی جکسون با استقبال بسیاری از طرفداران وی مواجه شد. یکی از دنبال‌کنندگان وی  نوشت: من به تازگی اسلام را پذیرفته‌ام. امیدوارم که خداوند ما را در این سفر جدید با قلب باز و ذهن روشن‌تر هدایت کند. یکی دیگر از آنها نوشت: به خانه خوش آمدی برادر من؛ خداوند هر که را بخواهد هدایت می‌کند.

جکسون با گرویدن به اسلام به ورزشکاران بسیاری پیوست که در سال‌های اخیر، دین اسلام را به عنوان دین تازه خود برگزیدند. در نوامبر 2020، رابی جسیا مسو (Ruby Jesiah Mesu) بوکسور هلندی در حساب رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که به دین مبین اسلام روی آورده است.

چند ماه قبل در آوریل 2020، ویلهلم اوت (ٌWilhelm Ott) نیز اعلام کرد که به اسلام گرویده است. اوت یک مبارز حرفه‌ای در MMA (هنرهای ترکیبی رزمی)  اهل اتریش است.

کریم عبدالجبار، بسکتبالیست افسانه‌ای آمریکایی نیز در سال 1968، قبل از ورود به NBA به دین اسلام روی آورد. 
انتهای پیام
captcha