تبعید سومین گروه از آوارگان روهینگیایی به جزیره‌ای دورافتاده
کد خبر: 3950596
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳

تبعید سومین گروه از آوارگان روهینگیایی به جزیره‌ای دورافتاده

دولت بنگلادش با وجود انتقاد نهاد‌های حقوق بشری، سومین گروه از پناهجویان مسلمان روهینگیا را امروز جمعه، 10 بهمن به جزیره دور افتاده و بد‌ آب و هوای بهاسان چار(Bhasan Char) در خلیج بنگال تبعید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی عربی، با وجود انتقاد نهاد‌های حقوق بشری نسبت به شرایط غیرانسانی جزیره بهاسان چار در خلیج بنگال، دولت بنگلادش سومین گروه از این پناهجویان مسلمان روهینگیا را به جزیره بهاسان چار تبعید کرد.

مزمل حق، فرمانده نیروهای دریایی خلیج بنگال با اعلام این خبر گفت: عملیات نقل و انتقال هزار و 778 پناهجوی روهینگیا اهل میانمار امروز جمعه از اردوگاهشان در کاکس بازار به بندر چاتوگرام (چیتاگونگ) واقع در جنوب شرق بنگلادش انجام شد تا از آنجا با 4 کشتی به جزیره بهاسان چار منتقل شوند.


بیشتر بخوانید:


وی با بیان اینکه گروه چهارم شنبه به جزیره منتقل خواهد شد، مدعی شد: جزیره ظرفیت پذیرش 100 هزار سکنه را داراست و برای این گروه از اقلیت روهینگیا در موقعیت جدید اقامت، شغل‌هایی چون دام‌پروری، پرورش ماکیان و کار در بخش صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

مقامات بنگلادشی به بهانه مشکلات اردوگاه‌ موقت کاکس بازار در جنوب بنگلادش که بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیایی بدون تابعیت در آن زندگی می‌کنند، کار تبعید ۱۰۰ هزار پناهنده به جزیره دورافتاده بهاسان چار را آغاز کرده‌اند. این جزیره به دلیل طوفان‌های موسمی و خطر سیل نگرانی زیادی را در مورد وضعیت سکونت این پناهندگان در میان مدافعان حقوق روهینگیا به وجود آورده است.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که مقامات بنگلادشی اجازه ارزیابی امکانات فنی و ایمنی این جزیره را که دائماً در معرض طوفان و سیل قرار دارد، نداده‌اند.

انتهای پیام
captcha