پیام نخست‌وزیر کانادا به مناسبت سالگرد کشتار مسجد کبک
کد خبر: 3950651
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

پیام نخست‌وزیر کانادا به مناسبت سالگرد کشتار مسجد کبک

نخست‌وزیر و اعضای پارلمان کانادا به مناسبت چهارمین سالگرد حادثه تیراندازی در مسجد شهر کبک خواستار مبارزه با نژادپرستی و تبعیض شدند که جامعه مسلمان این کشور را هدف قرار داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از سی بی سی، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که 29 ژانویه در این کشور روز رسمی گرامیداشت قربانیان حمله به مسجد کبک نامگذاری خواهد شد. وی این روز را فرصتی برای دعوت به اقدام علیه اسلام‌هراسی و دفاع از حق مردم برای عبادت کردن به دور از خشونت دانست.
 
ترودو گفت: هر ساله در این روز یاد این قربانیان گرامی  داشته می‌شود و ما بار دیگر تعهد خود را به مبارزه با تبعیض و نفرت‌پراکنی که آنها را از ما گرفت، اعلام می‌کنیم. هیچ‌کس نباید از شیوه عبادت کردن خود نگران باشد نه در کانادا و نه در دیگر نقاط جهان.

جرارد دلتل، نماینده محافظه‌کار نیز در سخنرانی خود در مجلس عوام گفت: چهار سال قبل، شش کانادایی که مسلمان بودند با گلوله‌های یک قاتل به قتل رسیدند. این اقدامی تروریستی و الهام گرفته از اسلام‌هراسی بود.

وی افزود: اسلام‌هراسی و هراس ناشی از باورهای دینی در این کشور هیچ جایی ندارد و باید بدون هیچ گونه شرطی محکوم شود. این نوع خشونت در کانادا جایی ندارد. یاد شما برای همیشه حفظ خواهد شد؛ ما شما را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

29 ژانویه 2017، جوان نژاد‌پرست 27 ساله به نام الکساندر بیزونت وارد مرکز فرهنگی اسلامی کبک شد و اقدام به تیراندازی به سوی نمازگزاران کرد که در این حادثه شش نفر کشته و 5 نفر زخمی شدند.
انتهای پیام
captcha