برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی مسابقات شوق تلاوت اعلام شد
کد خبر: 3952317
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی مسابقات شوق تلاوت اعلام شد

اسامی برگزیدگان مرحله نیمه نهایی چهارمین دوره مسابقات شوق تلاوت اعلام شد.

به گزارش ایکنا، مرحله نیمه‌نهایی چهارمین دوره مسابقات شوق تلاوت، با رقابت 120 راه‌یافته، جمعه، ۱۷ بهمن‌ماه با داوری حضوری آثار ضبط شده در دارالقرآن حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) برگزار شد.

این مسابقات که در گروه سنی 8 تا 14 ساله پسران برگزار شد، با قضاوت اساتید و داوران بین‌المللی سیدجواد سادات‌فاطمی، رحیم خاکی و مهدی دغاغله همراه بود که تلاوت‌ها بر مبنای تقلیدی‌خوانی به سبک‌های عبدالباسط، منشاوی و مصطفی اسماعیل و همچنین در رشته تلاوت غیر تقلیدی، ترتیل قرآن و اذان انجام شد.

در رشته تلاوت غیر تقلیدی سیدمحمدرضا قاسمی‌شهری از خراسان رضوی از مؤسسه صراط، محمد آقاجانی، محمدمهدی بهاری، حسین قلی‌پور و محمدباقر حق‌شناس از قزوین و مؤسسه مدینةالرسول(ص) و علی حشمتی از خراسان رضوی توانستند، حائز رتبه‌های اول تا ششم شوند.

اما در رشته قرائت تقلیدی سبک استاد مصطفی اسماعیل سیدمحمدحسین روشنایی از مهد رهروان ولایت استان مرکزی(اراک)، ابوالفضل شهبازی از مؤسسه بشری کرمانشاه و امیررضا صدری از مؤسسه صراط خراسان رضوی توانستند رتبه اول تا سوم را به دست آورند.


بیشتر بخوانید:


همچنین در رشته قرائت تقلیدی سبک استاد محمدصدیق منشاوی نیز به ترتیب میلاد غلامی از مجمع قاریان تبریز، امیرمحمد نجیمی از مؤسسه صراط خراسان رضوی(مشهد) و مهدی بشکول از مؤسسه مدینةالرسول(ص) قزوین به مقام‌های اول تا سوم را رسیدند.

در رشته قرائت تقلیدی سبک استاد عبدالباسط نیز محمدحسین کژابی و محمد باقری از مجمع قاریان تبریز و محمدمهدی میرشکار از جامةالقرآن سیستان و بلوچستان (زاهدان) توانستند رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنند.

بنابر گفته حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوت «رقابت‌های رشته‌های ترتیل و اذان در زمان دیگری برگزار می‌شود و نتایج آن اعلام خواهد شد. همچنین فینال این دوره از مسابقات 28 و 29 بهمن‌ماه در جزیره کیش به صورت حضوری برگزار خواهد شد که تصمیم‌گیری درباره تعداد راه‌یافتگان به این مرحله در جلسه ستاد مرکزی این مسابقات، انجام خواهد شد و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.»

یادآور می‌شود، طرح ملی تلاوت از سوی مؤسسه قرآنی صراط مشهد با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

تاکنون ۹ دوره آن برگزار شده است. نوجوانان شرکت‌کننده در این مسابقه بر مبنای همان تقلیدی‌خوانی به سبک‌های یکی از قراء مصری عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل و شحات محمد انور به مسابقه می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha