مشکل اصلی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 3952363
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک لبنان در گفت‌وگو با ایکنا:

مشکل اصلی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی است

حجت‌الاسلام سیدفادی السید تأکید کرد: مشکل اصلی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی است. به همین دلیل تمام تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی استکبار و عوامل آن ابزاری برای انتقام از ایران بوده است و آنها شب و روز تلاش می‌کنند که این انقلاب را ساقط کنند، اما به لطف خداوند در این راه شکست خورده‌اند.

انقلاب ایران از آن همه بشریت استبه گزارش ایکنا، انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و حتی دنیا دانست. رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرد و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند. دهه فجر و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون است. از همین رو خبرگزاری ایکنا با حجت‌الاسلام سیدفادی السید، رئیس مرکز مطالعات اندیشه‌ای و استراتژیک «امت واحده» لبنان، به گفت‌و‌گو نشست که مشروح آن از نظر می‌گذرد:

ایکنا ـ آثار انقلاب اسلامی بر گفتمان سیاسی جهان به ویژه خیزش‌های عربی و بیداری اسلامی چیست؟

انقلاب اسلامی ایران انقلابی بی‌نظیر در جهان است، زیرا این قیام به رهبری یکی از مردان مخلص خداوند به وقوع پیوست که در حکمت، تقوا، ایمان و عدالت، یادآور رهبری ائمه اطهار(ع) بود. این انقلاب منحصربه‌فرد، که از ایمان به خداوند متعال نشئت می‌گرفت، در مسیر انبیاء و رسولان الهی شکل گرفت و به پیروزی رسید و حکومت‌های مستبد و استکبار جهانی را به ذلت کشاند و توانست شاه ایران را، که با کمک مستقیم نظام‌های وقت، نقش پلیس منطقه را ایفا می‌کرد، ساقط کند.

امام خمینی(ره) توانست معجزاتی را محقق و تحولاتی را در توازن قوای حق و باطل در جهان ایجاد کند. به همین دلیل هیچ یک از انقلاب‌هایی که شاهد آن بوده‌ایم به جایگاه این نهضت نرسیدند، زیرا رهبران این انقلاب‌ها ویژگی‌های امام خمینی(ره) را ندارند. بدین ترتیب انقلاب اسلامی ایران قبله آزادگان جهان شد و همه اقرار می‌کنند که امام راحل معجزاتی را محقق و ثابت کرد که ایمان به خداوند و دفاع از حق در برابر ظالمان و مستبدان با وجود همه مشکلات امکان‌پذیر است.

ایکنا ـ انقلاب اسلامی ایران در رویارویی با جمعیت‌های تکفیری مانند القاعده و داعش چه نقشی داشته است؟

شعار اصلی انقلاب اسلامی ایران، که امام خمینی(ره) در زمان پیروزی آن را سر داد، یاری مستضعفان جهان بود. انقلاب اسلامی ایران فقط از آن مسلمانان نیست، بلکه برای همه بشریت است، زیرا امام خمینی(ره) ایمان داشت به اینکه انقلاب او امتداد راه حضرت محمد(ص) است که به عنوان رحمت برای همه جهانیان مبعوث شد.

امام خمینی(ره)، رحمت پیامبر اکرم(ص) در جهان را به تمام معنا به تصویر کشید، در کنار مستضعفان جهان با چشم‌پوشی از اعتقاد و اندیشه آنها ایستاد، به آرمان فلسطین اعتبار بخشید و آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد، زیرا او به خیانت عربی پی برده و از میزان اهمیت توطئه‌ای که این مسئله را تحت تأثیر قرار داده است آگاه بود. به همین دلیل خواست که این موضع به عنوان مسئله‌ای محوری در امت اسلام از نظر اعتقادی و دینی ریشه‌دار شود و موفق شد و به آن جان بخشید و آن را از اولویت‌های امت اسلامی قرار داد.

پس درمی‌یابیم که انقلاب با گرایش الهی خود برای خدمت به بشریت و دفاع از مسائل امت اسلامی شکل گرفت و می‌بینیم که در لبنان، سوریه و عراق با جمعیت‌های تروریستی، تکفیری و وهابی به مقابله برمی‌خیزد و در کنار ملت‌های اسلامی و غیراسلامی در منطقه قرار می‌گیرد و از همه امکانات خود برای کمک به این ملت‌ها استفاده می‌کند تا بتواند با این گروه‌های جنایتکار مقابله کند و در رویارویی با جمعیت‌های تروریستی پیروز شود و طرح استکبار جهانی را، که حامی اول تروریست‌هاست، شکست دهد.

در لابه‌لای این دستاوردها، این انقلاب مبارک نه تنها ضامن حفظ عزت و کرامت امت شده، بلکه به عنوان مانعی در برابر هر تلاشی برای تقسیم این کشورها بر اساس قاعده سایکس ـ پیکو Sykes–Picot Agreement معروف به معامله ننگین ترامپ است. انقلاب توانست بر اراده آمریکایی غالب شود و بینی آن و همه توطئه‌گران در لبنان، سوریه و عراق تا غزه و یمن را، که همگی به این انقلاب و قدرت و توانمندی آن در رویارویی با استکبار ایمان دارند، به خاک بمالد، زیرا این انقلاب آرزو و چوب خلاصی برای نجات این امت از استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه حاکمان مستبد جهان است.

ایکنا ـ‌ تأثیر خطاب انقلاب اسلامی و اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) بر محور مقاومت در رویارویی با استکبار و نظام اشغالگر صهیونیستی چه بوده است؟

سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای، واقعیت و مشکلات امت اسلام را تماماً به تصویر کشید و نشانه‌های پیروزی حقیقی امت را ترسیم کرد. این بر اساس اصل پیروی از رهبری حکیمانه، که دغدغه مصلحت امت را دارد، امکان‌پذیر است، زیرا رهبر می‌تواند بیش از خود فرد، مصلحت را تشخیص دهد و تمام امکانات را برای دفاع از امت و رویارویی با توطئه‌های صهیونیستی آمریکایی در منطقه به کار بندد. این همان چیزی است که ما در طول زمان شاهدش بوده‌ایم و آیت‌الله خامنه‌ای با این کار مطالبه امام خمینی(ره) را برای تأسیس ارتش محمدی(ص) برای حمایت از اسلام و امت اسلامی در برابر نیرنگ‌های دشمن محقق کرد. امام خامنه‌ای با حکمت، درایت و بصیرت توانست که به فرماندهی سردار شهید قاسم سلیمانی، طرح امام خمینی(ره) را در تأسیس محور مقاومت از باب المندب تا تنگه هرمز یعنی از یمن تا عراق، سوریه، لبنان و فلسطین اجرا کند.

اینجا باید به تأسیس این محور و حمایت نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از آن اشاره کنم. شهید سلیمانی عزیز موفق شد محوری را تأسیس کند که نه تنها اشغالگران اسرائیلی از آن هراس دارند، بلکه آمریکا را نیز، بعد از آنکه نتوانست این محور را شکست دهد و از آن خلاصی یابد،‌ به وحشت انداخت. گواه این مطلب بمباران پایگاه هوایی عین‌الاسد در پاسخ به ترور کور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و موشک‌هایی بود که آمریکا را در پاسخ عاجز کرد و هیبت او را در منطقه شکست.

ایکنا ـ‌ مهم‌ترین پیام انقلاب اسلامی ایران و موضع مسلمانان جهان در برابر آن چیست؟

انقلاب اسلامی ایران پیام‌آور رحمت الهی است. امروز در نظر مسلمانان و جهانیان این انقلاب پیشرفته‌ترین نوع دموکراسی مردمی است که به مناره‌ای تبدیل شده که نور آن عالم را پر کرده و الگویی برای آزادگان و انقلابیان است، به ویژه اینکه امام خامنه‌ای با بصیرت، تقوا، ایمان و حکمت توانست انقلاب ایران را به دولتی تمام‌عیار و یک نمونه اسلامی مترقی از نظر رفتاری و عملی تبدیل کند و تمام امکانات این کشور را برای جوانان به کار گیرد و به آنها فرصت بدهد که در تمام زمینه‌ها نوآوری کنند. ایران از نظر نظامی و علمی پیشرفت زیادی کرده است و همگام با تحولات زمان پیش می‌رود، زیرا تعامل حاکم با رعیت مانند تعامل پدر با فرزندانش است و هیچ تفاوتی میان یهودی، مسیحی، مسلمان و هیچ یک از اقوام وجود ندارد و همه در ایران برابرند، حتی اسلام در ایران قدرتی دارد که نظیر آن در جهان کم است، زیرا این قدرت از اراده مردمی بهره برده و بر جوانان تکیه کرده است و بدین گونه خواسته امام و رهبری محقق شد. پس درگیری استکبار با انقلاب، درگیری برخورداری از علم است نه درگیری مسلحانه، زیرا امام توانست قدرت علمی ایران را توسعه و جوانان را به کسب علم و معرفت سوق دهد تا این کشور در منطقه در رتبه‌های نخست قرار گیرد.

ایکنا ـ علت اصلی فشارها و تحریم‌‌های غرب به ویژه ایالات متحده علیه انقلاب اسلامی ایران چیست و چگونه می‌توان از اندیشه‌های امام خمینی(ره) در مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی بهره برد؟

مشکل اصلی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل این کشور به همه آزادگان منطقه و جهان برای محو این رژیم به عنوان یک رژیم اشغالگر و بازگرداندن سرزمین فلسطین به ملت حقیقی آن کمک می‌کند. تمام تبلیغات رسانه‌ای، دیپلماسی و سیاسی استکبار و عوامل آن ابزاری برای انتقام از رهبر و ملت ایران است و آنها شب و روز تلاش می‌کنند که این انقلاب را ساقط کنند اما به لطف خداوند در این راه شکست خورده‌اند. ایران همواره بر پایبندی به قضیه فلسطین و حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه تأکید می‌ند، زیرا امام خمینی این مسئله را در قانون اساسی ایران قرار داده و هر رئیس‌جمهوری ملزم به حمایت از مسئله فلسطین با تمام امکانات خود است.

ایکنا ـ موضع و جایگاه انقلاب اسلامی ایران را در منطقه و جهان بعد از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب چگونه ارزیابی می‌کنید؟

انقلاب اسلامی در ایران به دولتی اسلامی همگام با زمانه تبدیل شده است که همه به دنبال به ضعف کشاندن آن و تسلط بر آن هستند، زیرا دموکراسی ایران برای جهان گران تمام شده است و جمهوری اسلامی با رحمت محمدی خود ننگ حکومت‌هایی را که مدعی رعایت حقوق بشرند، اما بیشترین توطئه‌ها را علیه ملت‌ها به ‌کار می‌گیرند، افشا می‌کند. این انقلاب استبداد و قهر در برابر انسانیت را سرکوب می‌کند. زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و به مقابله با این حکومت‌ها برخاست و توطئه‌های آنها را افشا کرد، آنها از نظام جمهوری اسلامی کینه به دل گرفتند و تلاش کردند که آن را شکست دهند، اما حقیقت این انقلاب را نفهمیدند و نخواهند فهمید؛ انقلابی که با ایمان به خداوند متعال پیروز شد و هیبت مستکبران و مستبدان جهان را در هم شکست و آرزوی انبیاء و رسولان را تحقق بخشید.   

زمانی که امام خمینی(ره) در تبعید بود، معجزه‌ای تمام‌عیار را محقق و نسل‌هایی را تربیت کرد که در گهواره بودند و روح انقلاب، ایمان و عزت را در آنها دمید، بدون اینکه هیچ یک از آنها را دیده باشد. او توانست از تبعیدگاه خود مجرای تاریخ را تغییر دهد و راه ظهور امام منتظر، حضرت مهدی(عج)، را هموار کند.

گفت‌وگو: جواد پارسامهر

ترجمه: زهره نوری

انتهای پیام
captcha