اختتامیه چهارمین دوره همخوانی قرآن دانش‌آموزان برگزار شد
کد خبر: 3952661
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵

اختتامیه چهارمین دوره همخوانی قرآن دانش‌آموزان برگزار شد

مراسم اختتامیه چهارمین دوره همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور، امروز، 19 بهمن‌ماه به صورت حضوری و در بستر شاد برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مراسم اختتامیه چهارمین دوره همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور، امروز، 19 بهمن‌ماه با حضور محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی این وزارت و محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش سمنان به میزبانی این استان برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اهداف اساسی و اصول حاکم بر حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، انجام  فعالیت‌های گروهی است. ما قطعاً فعالیت‌های گروهی را ارجح بر فعالیت‌های فردی می‌دانیم، چرا که در فعالیت‌های گروهی، هر دانش‌آموز با نقش خود در گروه آشنا خواهد شد و اجتماعی شدن را تمرین خواهد کرد. همدلی، همراهی، همزبانی در این شرایط است که ما فرآیند تربیتی را دنبال می‌کنیم. این مسابقات ویژه گرامیداشت سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی است و مزین به نام ایشان است.

علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش طی سخنانی گفت: پس از ورود ویروس کرونا، در حوزه پرورشی، بسیار نگران و به شدت مشغول بودیم به جهت اینکه بدانیم به چه نحو بتوانیم ارتباطمان را با دانش‌آ‌موزان برقرار کنیم اما امروزه در حوزه  پرورشی، در بهترین شرایط فعالیت هستیم.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: چهارمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان دو ساحت اعتقادی، اخلاقی و تربیتی و زیباشناختی و هنری را در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دنبال می‌کند زیرا قرآن زیباترین کلام است، شیواترین روش سخن است. اجرای این روش و این متد در آموزش و پرورش، نیازمند به مدیران توانمند هست که خوشبختانه در حوزه قرآن به نحو احسنت به نیکی این کار را انجام می‌شود.

وی ادامه داد:  یکی از اقدامات خوب اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش این است که در فعالیت‌های خود تمام استان‌ها را در نظر می‌گیرند، این امر سبب می‌شود تا این فعالیت‌ها در تمامی استان‌ها نهادینه شود و همه دانش‌آموزان از کم و کیف فعالیت‌ها آگاه شوند تا این فعالیت‌ها در زندگی دانش‌آموزان راه پیدا کند.

رمضانی ادامه داد: خوشبختانه اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان توانست این برنامه بزرگ را با همان کیفیتی که در فعالیت‌های حضوری وجود دارد آن را فضای مجازی انجام دهد، البته معتقدیم کار تربیتی و پرورشی در فعالیت‌های حضوری چشمگیرتر و اثربخش‌تر خواهد بود.

در ادامه محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: روزهای دهه فجر که دوران خاطره‌انگیزی برای همه ما است، روزهایی که خورشید فجرآفرین، امام راحل(ره) بعد از سال‌ها تبعید و مبارزه به دامن میهن اسلامی برگشتند و از آن روز تا به حال که 42 سال گذشته، رحمت، برکت، عزت، عظمت، هویت، روشنایی، علم، دانش و معنویت، در جای جای کشور همانند یک نسیم دل‌انگیزی وزیده و امیدواریم به نقاط تکامل خودش برسد، امیدواریم ما نمره خوبی در محضر پروردگار و مخاطبان بگیریم.

وی ادامه داد: از آنجایی که نمی‌توانیم حضوری مسابقات را برگزار کنیم قطعا بُرد آن در فضای فیزیکی کمتر است، ولی به همان نسبت بُرد آن در فضای مجازی بیشتر خواهد بود. تقریباً مراکز فرهنگی و تاریخی و توریستی استان هم در قالب انیمیشن و فیلم به عزیزان شرکت‌کننده ارائه شده است و همچنین فعالیت‌های ورزشی هم در فضای مجازی نیز برای آنها پیش‌بینی کرده بودیم. قطعاً اولین تجربه استان سمنان در برگزاری مسابقات در سطح کشور است.

اعلام اسامی گروه‌های برگزیده پایان‌بخش این برنامه بود. 

انتهای پیام
captcha