لغو حکم اعدام برادرزاده شیخ نمر در عربستان
کد خبر: 3952695
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

لغو حکم اعدام برادرزاده شیخ نمر در عربستان

عربستان سعودی قصد دارد حکم اعدام «علی محمد النمر» جوان شیعه اهل عربستان سعودی و برادرزاده شیخ نمر باقر النمر را لغو و وی را به زودی آزاد کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، برخی گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است عربستان سعودی از اجرای حکم اعدام علی محمد النمر صرف نظر کرده و پادشاه این کشور دستور تبدیل حکم اعدام وی به ده سال حبس را صادر کرده است.

براساس این گزارش، حکم ده سال حبس این نوجوان شیعه چند ماه آتی به پایان می‌رسد. محمد النمر، برادر شیخ نمرالنمر، روحانی شیعه که سال ۲۰۱۶ از سوی عربستان اعدام شد، اعلام کرد که براساس دستور پادشاه این کشور، دادگاه کیفری ویژه ریاض، به تازگی حکم اعدام علی محمد النمر را لغو و حکم ده سال حبس را برای او صادر کرد.

این جوان شیعه، ۹ سال پیش بازداشت شد و هشت ماه آینده حکم ده سال حبس او پایان می‌یابد. علی النمر و دو تن از دوستانش فوریه ۲۰۱۲ میلادی به اتهام شرکت در تظاهرات گسترده در منطقه شرق عربستان که عمدتاً شیعه هستند، دستگیر شدند. برخی منابع دلیل دستگیری این نوجوان را پیوند خانوادگی وی با شیخ نمر باقر النمر می‌دانند.

خانواده النمر و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی پیش از این در گزارش‌هایی گفته بودند که این جوان تحت فشار اعتراف کرده و همین موضوع زمینه صدور حکم اعدام علیه وی را فراهم کرده بود.

سازمان‌های حقوق بشر بین‌المللی از جمله کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل و دیگر سازمان‌های ذیربط، آزادی علی النمر را به دلیل سن کم او خواستار شده بودند، اما ریاض نسبت به اعدامش اصرار داشت.
 
انتهای پیام
captcha