حزب‌الله مراسم سالگرد شهادت شیخ نمر برگزار می‌کند
کد خبر: 4027790
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

حزب‌الله مراسم سالگرد شهادت شیخ نمر برگزار می‌کند

همایشی به مناسبت ششمین سالروز شهادت روحانی شیعه عربستانی به همت حزب‌الله لبنان در این کشور برگزار می‌شود.

حزب‌الله مراسم سالگرد شهادت شیخ نمر برگزار می‌کندبه گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، گزارش‌های رسانه‌های لبنانی حاکی است، فردا چهارشنبه، 22 دی‌ماه همایشی به مناسبت سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعی در لبنان برگزار می‌شود.

این برنامه با عنوان «همایش مخالفان در شبه جزیره عربستان» به همت حزب‌الله لبنان در سالن مجمع المجتبی در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار می‌شود.

قرار است این برنامه با ارائه چند سخنرانی و با حضور نمایندگان رسانه‌ها و دیگر شخصیت‌هایی سیاسی، دینی و فرهنگی برگزار شود.

نَمِر باقر النَمِر مشهور به شیخ نمر (۱۳۳۸- ۱۳۹۴ش) روحانی شیعه اهل عربستان و منتقد حکومت آل سعود بود که با حکم دادگاه سعودی اعدام شد.

در آذر ماه 1393 هجری شمسی، دادگاه عربستان شیخ نمر را به اتهام محاربه و داشتن عقاید انحرافی، خودداری از تبعیت نسبت به حکومت و تشویق به سرنگونی نظام سیاسی، به اعدام محکوم کرد.

صدور حکم اعدام برای شیخ نمر با مخالفت محافل حقوق بشری و مسلمانان به ویژه شیعیان سراسر جهان همراه شد با این حال، در 12 دی ماه 1394 شمسی این حکم پس از امضای شاه عربستان اجرا شد.

در پی آن اعتراضات بسیاری از سوی شیعیان جهان نسبت به حاکمان عربستان به راه افتاد و مراجع تقلید شیعه در پیام‌ها و سخنان خود به مناسبت شهادت شیخ نمر،‌ حکومت عربستان را مسئول عواقب این اعدام دانستند.

انتهای پیام
captcha