عادی‌سازی اسرائيل و مراکش در مسیر همکاری‌های آموزشی
کد خبر: 3953574
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

عادی‌سازی اسرائيل و مراکش در مسیر همکاری‌های آموزشی

در راستای تحکیم توافق ننگین مراکش در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی وزرای آموزش مراکش و رژیم اسرائیل در گسترش همکاری‌های آموزشی به توافق رسیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، به گزارش منابع محلی مراكش سعید امزازی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی مراکش با یوآو گالانت، وزیر آموزش رژیم اسرائیل دیدار آنلاین داشته که طی آن دو طرف در زمینه برنامه‌های تبادل دانشجو و برگزاری تورهای گردشگری فرهنگی متقابل به توافق رسیده‌اند.

در این دیدار گالانت با تأکید بر اینکه آموزش مهمترین عامل پیشبرد روند به اصطلاح صلح بین طرفین است، ایجاد تیم مشترکی در این زمینه را پیشنهاد کرده است.

در این دیدار آنلاین همچنین بر سفر رسمی مقامات صهیونیستی و مراکشی برای دیدارهای حضوری تأکید شد.

محمد ششم، پادشاه مراکش دسامبر 2020 (آذر 99) اعلام کرد که روابط با اسرائیل در اسرع وقت برقرار می‌شود. دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در پی این خبر اعلام کرد که «مراکش، ایالات متحده را در سال ۱۷۷۷ به رسمیت شناخت. به این ترتیب مناسب است که ما حاکمیت آنها را بر صحرای غربی به رسمیت بشناسیم». دیوان پادشاهی مراکش نیز با تأیید به رسمیت شناخته شدن حاکمیت این کشور بر صحرای غربی توسط رییس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایالات متحده یک کنسولگری در صحرای غربی و در چارچوب توافق با اسرائیل بازگشایی خواهد کرد.

پیش از مراکش رژیم‌های مصر، اردن، امارات و بحرین تحت فشارهای دولت ترامپ به ذلت عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و خیانت به ملت فلسطین تن داد‌ه‌اند.

انتهای پیام
captcha