آمریکا امنیت ۱۰ هزار داعشی در سوریه را تأمین کرده است
کد خبر: 3953879
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
رئیس اتحادیه علمای مسلمین در دیاله عراق:

آمریکا امنیت ۱۰ هزار داعشی در سوریه را تأمین کرده است

رئیس اتحادیه علمای مسلمین در دیاله عراق اعلام کرد که آمریکا امنیت بیش از ۱۰ هزار داعشی را در سوریه تأمین کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المعلومه، جبار المعموری، رئیس اتحادیه علمای مسلمین در استان دیاله عراق، گفت: بیش از ۱۰ هزار تروریست داعشی در مناطق مشخصی در سوریه حضور دارند که بیشتر آن‌ها در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه مستقر هستند.

وی تأکید کرد: نیروهای آمریکایی محل امنی برای آنها آماده کرده‌اند و از هرگونه تلاش برای پایان دادن به حضور آنها جلوگیری می‌کنند. در حالی که این تروریست‌ها خطر بزرگی برای امنیت سوریه و خاورمیانه محسوب شده و باعث ایجاد تنش دائمی در منطقه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه منطقه غرب آسیا با وجود این داعشی‌ها هرگز آرامش نخواهد داشت، تأکید کرد: ۷۰ درصد از عملیات‌های تروریستی داخل عراق از سوی این داعشی‌ها که از مرزهای عراق و سوریه به داخل عراق نفوذ کرده‌اند، انجام می‌شود. این گروه‌ها برای انجام عملیات تروریستی و حمله به نیروهای امنیتی عراق از مرز سوریه وارد استان الانبار شده و سپس به استان‌های صلاح‌الدین و دیاله نفوذ می‌کنند.

وی اظهار کرد: هر روزه خون انسان‌‌های پاکی در عراق برای مقابله با این تکفیری‌ها که از سوریه به داخل این کشور نفوذ کرده‌اند، ریخته می‌شود. لذا ضرورت دارد که افکار عمومی جهان به خطرات نیروهای آمریکایی در سوریه و پناه دادن خطرناک‌ترین تروریست‌ها که کشتارهای وحشتناکی در عراق، سوریه و سایر کشورها انجام داده‌اند، توجه کند.

حملات تروریستی در عراق، اخیراً به دلیل نفوذ تروریست‌های داعشی از سوریه به این کشور، افزایش یافته است.
انتهای پیام
captcha