ایستادگی هزاران عشایر سنی وابسته به حشد الشعبی در برابر داعش
کد خبر: 3911171
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴

ایستادگی هزاران عشایر سنی وابسته به حشد الشعبی در برابر داعش

عضو پارلمان عراق از حضور شش هزار نفر از نیرو‌های حشد عشایری در استان دیالی و هم‌مرز با ایران خبر داد که بدون هیچ چشم‌داشت مادی، در برابر حملات عناصر داعش ایستاده‌اند.

به گزارش ایکنا، «عبدالخالف العزاوی»، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز شنبه از وجود بیش از شش هزار نیروی حشد عشایری وابسته به وزارت دفاع این کشور خبر داد که از شش سال پیش دستمزدی دریافت نکرده‌اند.

نیروهای حشد عشایری متشکل از عشایر اهل تسنن عراق و تابع الحشد الشعبی هستند.

العزاوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «واقعیتی که شاید خیلی‌ها در دیالی نمی‌دانند، حضور بیش از شش هزار نیروی مبارز حشد عشایری است که زیرمجموعه نیروهای مسلح وزارت دفاع عراق هستند».

وی افزود: «این نیروها در ۹ منطقه از استان دیالی مستقر هستند که مهم‌ترین آن مناطق شمال المقدادیه، العظیم، شوهانی، الصفره و بهرز است و این‌ها از شش سال پیش تاکنون بدون دستمزد یا حمایت تسلیحاتی هستند».

عضو پارلمان عراق با اشاره به کمک این رزمندگان به امنیت مناطق مهمی در دیالی و پشتیبانی از عملیات‌های نظامی در آنجا گفت: حشد عشایری تاکنون شهدا و مجروحین بسیاری را تقدیم کرده‌ است، بدون اینکه از آن حمایتی شود، یعنی دستمزدی یا سلاحی در اختیارش گذاشته شود، با وجود اینکه نقش مهم امنیتی در کمک به ثبات این منطقه دارد.

استان دیالی در شرق عراق و هم‌مرز با جمهوری اسلامی ایران با برخی چالش‌های امنیتی روبه‌روست و گهگاه شاهد حملات مکرر عناصر تروریستی داعش است که شماری از شهروندان و نیروهای امنیتی را هدف می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha