همایش بررسی شخصیت امام باقر(ع) در کربلا برگزار شد + عکس
کد خبر: 3954256
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳

همایش بررسی شخصیت امام باقر(ع) در کربلا برگزار شد + عکس

هفتمین همایش فرهنگی سالانه بررسی شخصیت امام باقر(ع) ظهر یکشنبه، 26 بهمن در کربلا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، این همایش فرهنگی با شعار «امام باقر(ع)؛ کلام پاک و حقیقت پیروز» از سوی آستان مقدس عباسی، ظهر دیروز یکشنبه به دلیل بیماری کرونا با حضور محدود شرکت‌کنندگان در سالن امام حسن(ع) آستان مقدس عباسی برگزار شد و شماری از شخصیت‌های مذهبی و دانشگاهی عراق درباره شخصیت امام باقر(ع) سخنرانی کردند.
 
این همایش با تلاوت آیاتی از قرآن و سپس قرائت سوره مبارکه فاتحه برای ارواح شهدای عراقی آغاز شد و سپس عباس رشید الموسوی، دبیر آستان مقدس عباسی در سخنانی با اشاره به اینکه این همایش برای هفتمین سال متوالی برگزار می‌شود، گفت: مقالات بسیاری از فضلای حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاه درباره موضوع همایش به دست ما رسیده است اما امسال به دلیل بیماری کرونا، برگزاری این همایش شکل دیگری پیدا کرد و مجبور بودیم که از تجمع افراد پرهیز کنیم. لذا همایش امسال شامل دو نشست پژوهشی بوده است.
 
در ادامه این مراسم، سخنرانان همایش از جمله سیدمحمدعلی بحرالعلوم، استاد حوزه علمیه نجف اشرف به بیان فضائل امام پنجم شیعیان، حضرت امام محمد باقر(ع) پرداختند و سپس پژوهشگران شرکت‌کننده در همایش مقالات خود را در نشست‌های پژوهشی این کنفرانس ارائه کردند.
 
در پایان همایش نیز لوح تقدیر به شرکت‌کنندگان و افرادی که در برگزاری این کنفرانس همکاری داشتند، اهدا شد و سپس حاضران در همایش از نمایشگاهی که از سوی مرکز ترمیم نسخه‌های خطی وابسته به آستان مقدس عباسی برگزار شده بود، بازدید کردند.
 
انتهای پیام
captcha