هشدار فلسطین به تل‌آویو درباره سفرهای رسمی مقامات صهیونیست
کد خبر: 3954490
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵

هشدار فلسطین به تل‌آویو درباره سفرهای رسمی مقامات صهیونیست

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بازدید وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و سیاستمدار راست افراطی این رژیم از یک منطقه باستانی فلسطین را در راستای برنامه‌ریزی نظام‌مند برای یهودی‌سازی خاک فلسطین خواند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین بازدید «نفتالی بنت»، رئیس حزب راست افراطی «یامینا» و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی از منطقه تاریخی «جبل عیبال» مشرف به شهر نابلس در شمال کرانه باختری و صحبت‌های او در آنجا را محکوم کرد.

او در اظهاراتی، بازدید این سیاستمدار صهیونیست از منطقه جبال عیبال را کاملاً تحریک‌آمیز خواند و گفت: چنین اقداماتی بخشی جداناپذیر از برنامه‌ریزی سیستماتیک اسرائیل برای اشغال بخش‌های بیشتری از سرزمین فلسطین از طریق یهودی‌سازی آثار باستانی و تاریخی فلسطین است.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: بنت مجازات خواهد شد و در زمره جنایتکاران جنگی اسرائیل خواهد بود و در دادگاه بین‌الملل کیفری حاضر خواهد شد و مواضع افراط‌گرایانه او تحریک به کشتار فلسطینیان و دعوت به نژادپرستی، نفرت و خشونت است.

بر اساس این بیانیه، بازدیدهای تحریک‌آمیز مقامات رژیم صهیونیستی از مناطق مختلف فلسطین در سایه تشدید تجاوزگری و جنایات نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان علیه ملت فلسطین و خاک و مقدسات و آن است و نشان می‌دهد که اسرائیل با خود در ارتکاب جرایم بیشتر در حق ملت فلسطین رقابت می‌کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان گفت: رژیم اشغالگر به ارتکاب جرایم و اجرای سیاست‌های توسعه‌طلبانه و استعمارگرانه خود ادامه می‌دهد و اصلاً به انتقادها، محکومیت‌ها و واکنش‌های بین‌المللی توجهی ندارد و در راستای ممانعت از تشکیل کشور فلسطین و تحمیل واقعیت‌هایی جدید برای نابودی آرمان‌های ملی فلسطین، نقشه خود را برای بیرون راندن شهروندان فلسطین و اسکان شهرک‌نشینان صهیونیست به جای آنها را پیاده می‌کند.

طرف فلسطینی همچنین توضیح داد: ما از این طریق برای برجسته‌سازی و افشای تخلفات و جنایات عمدی رژیم اشغالگر اقدام می‌کنیم تا انگیزه جامعه جهانی برای تحت پیگرد قرار دادن اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر تقویت شود و به جرایم آن در نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایت علیه بشریت پایان دهد.

انتهای پیام
captcha