بازداشت دو رهبر حماس/تلاش صهیونیست‌ها برای تضعیف گروه‌های مقاومت در آستانه انتخابات
کد خبر: 3954423
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

بازداشت دو رهبر حماس/تلاش صهیونیست‌ها برای تضعیف گروه‌های مقاومت در آستانه انتخابات

یک کارشناس و حقوقدان فلسطینی تأکید کرد: بازداشت رهبران حماس در آستانه انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی به منظور تضعیف گروه‌های مقاومت در انتخابات پیش روی فلسطین انجام می‌شود.

بازداشت دو رهبر حماس/تلاش صهیونیست‌ها برای تضعیف گروه‌های مقاومت در آستانه انتخابات

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری الجزیره، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی با حمله به شهر نابلس در شمال کرانه باختری دو نفر از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را بازداشت کردند.

شیخ یاسر منصور، عضو مجلس قانونگذاری فلسطین و شیخ عدنان عصفور 58 ساله نیمه شب گذشته در حمله به منزلشان در کرانه باختری بازداشت شدند.

نظامیان صهیونیستی در نخستین ساعات بامداد امروز با حمله به محله المخفیه و شکستن در منزل شیخ  عدنان عصفور او را بازداشت کردند.

محمد فرزند شیخ عدنان منصور  گفت که شمار زیادی از نظامیان مسلح حدود ساعت 2 بامداد به منزلشان حمله کردند و با خشونت در را شکسته و به دستان شیخ دستبند زدند و با خود بردند.

فرزند شیخ عصفور گفت که نظامیان رژیم صهیونیستی ضمن برخورد خشن با اعضای خانواده بدون اینکه هیچ تحقیق میدانی و صحبتی با آنها کنند، پدرشان را بازداشت کرده و با خود بردند.

در منطقه زواتا در غرب نابلس هم تعداد زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به منزل شیخ یاسر منصور 54 ساله او را بازداشت کرده و با خودروهای نظامی خود بردند.

این دو رهبر حماس پیش از این نیز چندین مرتبه از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده و سال‎ها در زندان اسیر بودند.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز چند جوان دیگر را هم از کرانه باختری ربودند و در چند منطقه میان نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطین درگیری رخ داد که نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی‌ها گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند.

تشدید موج بازداشت شهروندان فلسطینی در شرایطی صورت گرفته که سرزمین‌های فلسطینی انتخابات مجلس قانون‌گذاری را ماه مه آتی پیش رو دارد.

فؤاد الخفش، یک حقوقدان و کارشناس امور اسرای فلسطینی گفت که این بازداشت‌ها دخالت مستقیم در روند آمادگی‌ها برای انتخابات فلسطین محسوب می‌شود و پیام مستقیمی به حماس و رهبران آن قبل از انتخابات است.

وی در گفت‌وگو با الجزیره گفت: این قضیه، دخالت در عرصه فلسطین در آستانه انتخابات است و تلاش می‌شود گروه‌هایی فلسطینی نظیر حماس تضعیف شوند.

ریاض الاشقر، رئیس مرکز مطالعات اسرای فلسطینی نیز گفت که با بازداشت یک عضو دیگر مجلس قانونگذاری فلسطین شمار نمایندگان سابق این مجلس که در بازداشت رژیم صهیونیستی هستند، به 11 نفر می‌رسد.

«محمد ماهر بدر» عضو دیگر مجلس قانونگذاری فلسطین نیز ماه گذشته توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

الاشقر با بیان اینکه بازداشت نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین هیچ توجیه قانونی ندارد و با منشورهای بین المللی مغایر است، گفت: از همین رو رژیم صهیونیستی آنها را در بازداشت اداری نگاه می‌دارد.

انتهای پیام
captcha