هشدار حماس نسبت به دخالت غیرقانونی در انتخابات فلسطین
کد خبر: 3954764
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸

هشدار حماس نسبت به دخالت غیرقانونی در انتخابات فلسطین

 سخنگوی حماس اعلام کرد دست‌کاری در فرآیند ثبت‌ انتخابات از جمله روند ثبت‌نام رأی‌‌دهندگان اقدام خطرناکی است و عاملان آن باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، حازم قاسم، سخنگوی حماس گفت که دست‌کاری در مکان‌های اخذ رأی در ثبت نام انتخابات در برخی مناطق کرانه باختری اقدام خطرناکی است که باید بررسی شود و برای افرادی که این کار را انجام داده‌اند، پاسخگو باشند.
 
قاسم تأكيد كرد كه دست‌كاری در ثبت نام انتخابات توسط برخی از احزاب با نفوذ در كرانه باختری نقض آشكار توافقات در گفت‌وگوهای قاهره درباره لزوم عدم مداخله دستگاه‌های امنيتی و آزادی انتخابات است.
 
قاسم از همه نیروهای مردمی خواست برای جلوگیری از دست‌کاری این احزاب در روند انتخابات، فشار برای برقراری همه آزادی‌ها در کرانه باختری، جلوگیری از مداخله سرویس‌های امنیتی در روند انتخابات و حمایت از رأی مردم که تمایل زیادی به شرکت در انتخابات دارند با حضور گسترده در ثبت نام در انتخابات حمایت کنند.
 
وی با قدردانی از تلاش‌های کمیسیون مرکزی انتخابات در پیگیری و کشف سوء استفاده‌ها، خواستار هوشیاری دائمی برای محافظت از انتخابات شد.
 

ماه گذشته محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد. بر اساس این حکم، انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی را ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha