درخواست مشارکت اسرای فلسطینی در انتخابات فلسطین
کد خبر: 3955489
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

درخواست مشارکت اسرای فلسطینی در انتخابات فلسطین

رئیس اداره امور مدنی فلسطین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از اسرائیل درخواست دارد که به اسرای فلسطینی اجازه دهد در انتخابات آینده فلسطین شرکت کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، حسین الشیخ، رئیس اداره امور مدنی فلسطین، دیروز، یکشنبه در توئیتی نوشت: به زودی از اسرائیل رسماً می‌خواهیم که به اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در زندان‌های این رژیم اجازه دهد در انتخابات آینده فلسطین شرکت کنند.

الشیخ تأکید کرد: مشارکت اسرای فلسطینی در  انتخابات، حق همه اسرای فلسطینی است که از سوی قانون اساسی بر عهده آنان گذاشته شده همانطور که حق نامزد شدن در انتخابات به آنان داده شده است.

گفتنی است بر اساس آمارهای رسمی مقامات فلسطینی، حدود ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۳۷ زن، ۱۴۰ کودک و حدود ۴۵۰ نفر با بازداشت بدون تفهیم اتهام در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

روز پنجشنبه گذشته کمیته مرکزی انتخابات فلسطین اعلام کرد که آمادگی دارد تا در صورت موافقت اسرائیل، از اسرای داخل زندان‌ها نیز رأی گیری کند.

در گذشته سابقه نداشته که اسرای فلسطینی در هیچ یک از انتخابات فلسطین شرکت داشته باشند چرا که در انتخابات سال ۲۰۰۶ میلادی، رژیم صهیونیستی با شرکت آنها در انتخابات مخالفت کرده است.

قرار است انتخابات فلسطین در سه مرحله مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی، به ترتیب در روزهای ۲۲ می (اول خرداد ۱۴۰۰)، ۳۱ ژوئیه (۹مرداد ۱۴۰۰) و ۳۱ آگوست (۹شهریور ۱۴۰۰) برگزار شود.

انتهای پیام
captcha