حماس: هدف رژیم اشغالگر از ادامه بازداشت‌ها، تعطیلی انتخابات است
کد خبر: 3955644
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

حماس: هدف رژیم اشغالگر از ادامه بازداشت‌ها، تعطیلی انتخابات است

یک عضو ارشد حماس با اشاره با افزایش اقدامات غیر‌قانونی رژیم صهیونیستی در بازداشت رهبران حماس و اسرای آزاد‌شده فلسطین، گفت: این اقدام، تصمیم رژیم صهیونیستی برای تعطیلی انتخابات را نشان می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، «عبدالرحمن شدید» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که ادامه عملیات تعقیب و گریز و بازداشت‌ رهبران حماس و اسرای آزادشده فلسطین، نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی قصد تعطیلی انتخابات و جلوگیری از اعلام نتایج آن را دارد.

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد که اقدام رژیم صهیونیستی در برهم زدن حیات سیاسی فلسطین، به چالش کشیدن اراده ملت‌های جهان است که حق تعیین سرنوشت مردم فلسطینان را به رسمیت می‌شناسند.

وی از پارلمان‌های جهان خواست تا با مردم ما همبستگی نشان دهند و بر حق فلسطینیان در برخورداری از حیات سیاسی بدون مداخله رژیم اشغالگر تأکید کنند و مجدداً تحریم رژیم صهیونیستی و توقف هرگونه معامله با نهادهایی را خواستار شوند که از تروریسم دولتی علیه ملت فلسطین حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر، «موسی ابومرزق»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تأکید کرد که جنبش متبوعش هیچ شخصی را برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان نامزد نخواهد کرد.

ابومرزوق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره عنوان کرد که جامعه بین‌الملل بر اساس تجربه به این نتیجه رسیده که نمی‌توان حماس را نادیده گرفت و به حاشیه راند.

رژیم صهیونیستی بامداد امروز شماری از رهبران حماس و اسرای آزاد شده فلسطین را در کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت کرده است.

انجمن اسرای فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که دشمن صهیونیست صبح امروز با یورش به منازل تعدادی از فلسطینیان، ۲۰ نفر از آنها را بازداشت است.

این بازداشت‌های گسترده رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که قرار است به زودی اولین انتخابات پس از 15 سال در فلسطین برگزار شود.

جنبش حماس قرار است در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین که 2021/5/22 برگزار خواهد شد، مشارکت داشته باشد.

انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان نیز در 2021/7/31 و انتخابات شورای ملی هم مورخ 2021/8/31 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha