برنامه‌ریزی اوقاف یمن برای مسابقه قرآن رمضانیه
کد خبر: 3954985
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

برنامه‌ریزی اوقاف یمن برای مسابقه قرآن رمضانیه

نشست برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقه رمضانیه بخش حفظ قرآن وزارت اوقاف یمن موسوم به مسابقه «ایمان در وادی حفظ قرآن ویژه ماه مبارک رمضان» با حضور مسئولان دست‌اندرکار یمنی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سبأ نت، نشست برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقه قرآنی رمضانیه بخش حفظ قرآن وزارت اوقاف یمن موسوم به مسابقه «ایمان در وادی حفظ قرآن ویژه ماه مبارک رمضان» با حضور عبدالمجید الحوثی، رئیس شورای کل اوقاف یمن و شیخ صالح الخولانی، معاون بخش حفظ قرآن وزارت اوقاف و ارشاد و عبدالله الهادی، دستیار این معاونت پنجشنبه، 30 بهمن در صنعا، پایتخت یمن برگزار شد.

این نشست با محوریت برنامه‌ریزی برای برپایی مسابقه حفظ قرآن رمضانیه وزارت اوقاف و ارشاد اسلامی یمن هم‌زمان با حلول ماه مبارک رمضان 1442 ه.ق برگزار و طی آن بر اهمیت آمادگی برای برپایی این رقابت که سهم زیادی در تثبیت هویت و تربیت اسلامی و روحیه معنوی نسل جوان یمنی دارد، تأکید شد.

مسئولان یمنی شرکت‌کننده در این نشست همچنین بر ضرورت اهتمام به قرآن کریم برای تشویق نسل جوان به انس با قرآن و شرکت در رقابت‌های حفظ، تلاوت، تجوید و ترتیل کلام‌الله مجید و نیز بررسی احکام قرآن و تطبیق آن در زندگی روزمره تأکید کردند.

رئیس شورای کل اوقاف یمن نیز طی سخنانی در این نشست بر اهمیت اقامه رسالت دینی از طریق برنامه‌سازی در تلویزیون به ویژه در زمینه قرآنی و نیز رشد و توسعه ارزش‌های اسلامی، اخلاق، روحیه مدارا و تحمل‌پذیری برگرفته از متن و احکام قرآن کریم تأکید کرد.

الخولانی و الهادی نیز با اشاره به تلاش‌های بخش حفظ قرآن وزارت اوقاف یمن در این راستا بر ضرورت آمادگی این بخش برای برپایی مسابقه قرآن رمضانیه با کیفیتی در خور کلام وحی و متناسب با امکانات و توانمندی‌هایی که در اختیار دارند، تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha