تجلیل از بانوان حافظ قرآن در دانشگاه یمن
کد خبر: 4141393
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

تجلیل از بانوان حافظ قرآن در دانشگاه یمن

دانشگاه قرآن و علوم اسلامی عدن در یمن با برگزاری مراسمی از 47 بانوی حافظ قرآن کریم تجلیل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الصحوه.نت، دانشگاه قرآن و علوم اسلامی عدن با برگزاری مراسمی از 47 بانوی حافظ قرآن تجلیل کرد. این بانوان در سال تحصیلی 2022-2023 در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.

در این مراسم که در فضایی سرشار از معنویت برگزار شد، شماری از این حافظان از دستاورد بزرگ خود ابراز خرسندی کردند.

استادان دانشگاه قرآن و علوم اسلامی نیز از حافظان و دانشجویان خواستند تا به عهد خویش به قرآن پایبند بوده، به تعلیمات آن عمل کرده و آموزش آن را به دیگران سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده دانشجویان حافظ قرآن نیز در سخنانی ضمن بیان احساسات خود و سایر حافظان نسبت به حفظ قرآن، از زحمات مسئولان دانشگاه در جهت ارتقای سطح کیفی این دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

دانشگاه عالی قرآن کریم اولین مرکز دانشگاهی تخصصی قرآن کریم و علوم آن در یمن به شمار می‌رود که اولین شعبه آن در سال 1415 هجری قمری مطابق با سال 1994 میلادی در صنعا تأسیس شد.

از سال 2009 شعبه‌ای از این دانشگاه در عدن نیز افتتاح شد که دارای دو مرکز مجزا ویژه دانشجویان دختر و پسر است.  دانشجویان می‌توانند پس از 4 سال تحصیل و گذراندن واحدهایی در زمینه علوم قرآن، مدرک کارشناسی علوم قرآن دریافت کنند.

بسیاری از این دانشجویان با شرکت در دوره‌های ویژه حفظ قرآن، موفق به حفظ کل قرآن می‌شوند و پیش‌ بینی می‌شود با تداوم فعالیت دانشگاه قرآن و علوم اسلامی یمن نسلی جدید از قاریان، حافظان و پژوهشگران علوم اسلامی و قرآنی در این کشور پرورش یابد.

تجلیل از بانوان حافظ قرآن در عدن

تجلیل از بانوان حافظ قرآن در عدن

 

انتهای پیام
captcha