پاسخ دولت مصر به خبر حذف قرآن و احادیث نبوی از برنامه درسی مدارس
کد خبر: 3954991
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

پاسخ دولت مصر به خبر حذف قرآن و احادیث نبوی از برنامه درسی مدارس

دولت مصر اخبار مربوط به حذف قرآن و احادیث نبوی از مواد درسی دانش‌آموزان این کشور را تکذیب کرد و گفت: چنین اخباری صحت ندارد و صرفاً شایعه بوده و کتاب آموزش و تربیت دینی حذف نشده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، معاون وزیر آموزش و پرورش مصر اخبار حاکی از حذف ماده آموزش دینی و آیات قرآنی و احادیث شریف نبوی از برنامه درسی دانش‌آموزان در مدارس را تکذیب کرد.


بیشتر بخوانید:

انتقاد شدید فعالان و سیاستمداران از برنامه قرآن‌زدایی رئیس‌جمهور مصر


رضا حجازی، معاون وزیر آموزش و پرورش مصر اخباری را که اخیراً در شمار زیادی از شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و حاکی از حذف ماده آموزش دینی، آیات قرآنی و احادیث شریف نبودی از برنامه درسی مدارس این کشور است، تکذیب کرد.

این مقام مصری در گفت‌وگو با برنامه الیوم رادیو «دی ام سی» این کشور گفت: چنین اخباری صحت ندارد و صرفاً شایعه بوده و کتاب آموزش و تربیت دینی حذف نشده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش مصر با اشاره به افزوده شدن کتاب دیگری با نام «ارزش‌ها و احترام به دیگران» به مواد درسی مدارس مدعی شد که هدف و محتوای این کشور تحکیم ارزش‌های اخلاقی و آموزه‌های دینی در دل همه دانش‌آموزان است و اینکه به آنها بیاموزیم به دیگران احترام گذارند و ارزش‌های اخلاقی را مقدس شمارند.

وی تأکید کرد: ارائه این کتاب بر خلاف چیزی که شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر منتشر کردند، ارتباطی با لغو کتاب آموزش و تربیت دینی ندارد.

دولت مصر کتاب دیگری را با عنوان «ارزش‌ها و احترام به دیگر» به مواد درسی مدارس افزوده است که کاربران شبکه‌های اجتماعی این امر را در راستای تقویت روابط با صهیونیست‌های اشغالگر می‌دانند.

فعالان معتقدند که سیسی با تصمیم به حذف آیات قرآنی و پیش از آن، تصمیم به تخریب مساجد، محدود کردن نقش الازهر و اعلام حمایت از فرانسه علی‌رغم حمله مکرون به ارزش‌های اسلامی به دنبال از بین بردن هویت اسلامی مردم مصر است.

انتهای پیام
captcha