افتتاح استودیو، سالن نمایش و رادیو اینترنتی اشراق
کد خبر: 3955205
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

افتتاح استودیو، سالن نمایش و رادیو اینترنتی اشراق

آیین افتتاح استودیو، سالن نمایش و رادیو اینترنتی اشراق و نشست صمیمی با طلاب رسانه‌ای با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

افتتاح استودیو، سالن نمایش و رادیو اینترنتی اشراقبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی شنبه دوم اسفندماه در مراسم افتتاحیه استودیو و سالن نمایش معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و آیین رونمایی از رادیو اینترنتی اشراق این دفتر، اظهار کرد: از گذشته تأکید داشته‌ام که بنا نیست دفتر تبلیغات اسلامی در امور رسانه و هنر و فضای مجازی فقط مباشر باشد، بلکه اهدافمان پیشبرد در این امور و حضور در این میدان است.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه محور است و این‌طور نیست که بر اساس نظر یک نفر، برنامه‌ها و رویکرد را تغییر دهیم، ادامه داد: هیئت‌امنای دفتر تبلیغات اسلامی چراغ سبزی برای تأسیس و حمایت از معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه نشان دادند و این زمان‌شناسی را دارند که فضای مجازی و هنر و رسانه دارای اهمیت است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص سخنان یکی از سرگروه‌های تبلیغی در خصوص ضرورت حمایت از آتش به اختیاران تصریح کرد: یک مرزی وجود دارد که وقتی از آتش به اختیاران حمایت می‌کنیم، نباید آن‌ها را از پویش خودشان منصرف و دور کنیم و یا انگیزه کشی کنیم و باید اجازه دهیم نیروهای جهادی با خلاقیت کار را پیش ببرند.

اعتماد مقام معظم رهبری به دفتر تبلیغات اسلامی

در این مراسم، محمدعلی روزبهانی، مدیرکل هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در عرصه هنرهای تجسمی، فضای مجازی و رسانه، نهادی جز دفتر تبلیغات اسلامی این بار را بر عهده نمی‌گیرد که مقام معظم رهبری نیز بارها حمایت‌ کرده‌اند و اعتماد به این دفتر دارند.

مدیرکل هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نوارخانه این نهاد حوزوی، یادآور شد: در دوره‌ای دفتر تبلیغات اسلامی قبله همه علاقه‌مندان اهل نوار بود و امروز این نوارهای فرهنگی و مذهبی از سیستم داس به سیستم‌های روز تبدیل خواهند شد و در اختیار همه علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

ضرورت حمایت از حرکت جهادی و آتش به اختیار طلاب

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی، مدیر گروه تبلیغی دبستانی‌ها و مدیر اپلیکیشن ماهک گفت: بازار آینده توسط غربی‌ها شناسایی شده و تلویزیون ها در آینده عقب خواهند افتاد و vod ها جایشان را باز می‌کنند و جایگزین تلویزیون‌ها می‌شوند و ما نیز باید در این مسیر، راه را کاملاً بشناسیم و با دید وسیع حرکت کنیم.

وی افزود: در صدا و سیما و نهادهای مختلف باید توقع تولیدکنندگان فرهنگی در عرصه فضای مجازی را مرتفع کنیم و در حوزه فیلم، انیمیشن و محتواهایی که ترافیک مصرف می‌کنند، برای رایگان شدن استفاده از آنها باید با وزارت ارشاد رایزنی کرد.

ضرورت حمایت حوزه از سامانه مشاوره فیلم

در ادامه، حسین اسدی زاده «مدیر گروه تبلیغی مشاور فیلم» اظهار کرد: بچه‌های طلبه درس خوانده در صدا و سیما، یا مدیر هستند یا فیلم ساز و فقط طلبه‌ها هستند که در عرصه پژوهش به طور تخصصی کار کرده‌اند و ما کارگردانان طلبه ای داریم که جزو بهترین‌ها هستند، همچنین در فیلمنامه نویسی هم به همین صورت است.

وی گفت: یکی از بخش‌هایی که علاوه بر نگارش، تولید و پژوهش کار کردیم، مشاوره فیلم است که کارهای خوبی انجام داده‌ایم و سامانه مشاوره فیلم را افتتاح کردیم؛ باید مدیران حوزه کمک کنند تا این سامانه در حوزه پذیرفته شود و تقاضا داریم که این کار تبدیل به یک خط مقدم جبهه شود تا بتوانیم طلبه‌ها را جذب کنیم.

سئو در نهادهای فرهنگی دیده نمی‌شود

سپس، محسن باقری «مدیر گروه تبلیغی فردا صبح» تصریح کرد: فضای مجازی یک‌سری لایه‌هایی دارد که هیچ گاه دیده نمی‌شود؛ مثلا سئو، موضوع مهمی است که در نهادهای فرهنگی دیده نمی‌شود و کارها در فضای مجازی به صورت جزیره ای پیش می‌رود و اگر همه طلبه‌ها را در یک موضوع جمع کنیم، خروجی بهتری خواهیم داشت.

وی یادآورشد: در حال حاضر با تولید محتوا یا کمبود آن مواجه نیستیم، بلکه یک چالش داریم که آن هم محتوای جذاب است و باید محتوایی تولید شود که مورد توجه مخاطب قرار بگیرد و مخاطب را جذب کند.

انتهای پیام
captcha