رئیس‌جمهور پاکستان به دولت فرانسه: تبعیض علیه مسلمانان را قانونی نکنید
کد خبر: 3955211
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹

رئیس‌جمهور پاکستان به دولت فرانسه: تبعیض علیه مسلمانان را قانونی نکنید

رئیس‌جمهور پاکستان خطاب به مقامات فرانسه گفت که دیدگاه‌های تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان در جامعه این کشور را وارد قوانین نکنید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دنیا نیوز، عارف علوی، رئیس‌جمهور پاکستان از رهبری سیاسی فرانسه خواست نگرش‌های تبعیض‌آمیز علیه مسلمان را وارد قوانین نکنند.
 
وی هشدار داد که چنین اقداماتی منجر به پیامدهای جدی به شکل نفرت و درگیری خواهد شد.

عارف علوی که در نشست بین‌المللی آزادی ادیان و حقوق اقلیت‌ها سخن می‌گفت، افزود: فرانسه باید مردم را با هم متحد کند نه اینکه برای ایجاد ناهماهنگی و تعصب به یک دین برچسب بزند.

سخنان عارف علوی به لایحه تصویب شده در مجلس عوام پارلمان فرانسه در سه‌شنبه گذشته اشاره دارد که با اکثریت قریب به اتفاق تصویب شد و در اقدامی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان، نظارت بر مساجد را تشدید می‌کند.

 علوی ادامه داد که این قانون فرانسه با منشور سازمان ملل مطابقت ندارد و با روح هماهنگی اجتماعی در اروپا مغایرت دارد.
 
وی گفت: اجازه ندهید كه برای شرایطی كه از روی خصومت به‌وجود می‌آیند و برای افرادی كه از اسلام واقعی اطلاع ندارند گامی به عقب برداشته شود.

عارف علوی ادامه داد که عواقب این قوانین ممکن است در حال حاضر مشهود نباشد، اما در نهایت به یک سناریوی وحشتناک نفرت و خصومت ختم خواهد شد.

وی گفت: برچسب زدن به کل یک دین و شروع اقدامات احتیاطی علیه کل جامعه مسلمانان نه حالا، اما در 10 سال آینده پیامدهای بسیار بدی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha