موضع‌گیری نماینده مسلمان کنگره در برابر قوانین ضد تروریسم آمریکا
کد خبر: 3955583
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸

موضع‌گیری نماینده مسلمان کنگره در برابر قوانین ضد تروریسم آمریکا

«رشیده طلیب» زن مسلمان عضو کنگره آمریکا با موضع‌گیری در برابر برنامه‌های جدید دولت آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم داخلی گفت: این اقدامات باعث ایجاد امنیت برای ما در داخل آمریکا نمی‌شود، بلکه جوامعی از ما را مورد هدف قرار می‌دهد که نیاز به محافظت در برابر افراط‌گرایی سفیدپوستان دارند.

موضع‌گیری نماینده مسلمان کنگره در برابر قوانین ضد تروریسم آمریکابه گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «رشیده طلیب» عضو مسلمان کنگره آمریکا در تلاش است تا از برنامه‌های دولت آمریکا برای وضع قانون جدیدی که شامل افزایش قدرت نظارت و ایجاد تغییرات امنیتی در جامعه آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم داخلی است، جلوگیری کند.

طلیب به همراه 9 نفر از همكارانش نامه‌ای به ریاست كنگره آمریکا نوشتند و در آن از نمایندگان کنگره خواستند تا از گسترش دامنه قدرت دستگاه‌های امنیت ملی پس از حمله ششم ژانویه به ساختمان كنگره در واشنگتن خودداری كنند.

طلیب که اصالتاً فلسطینی است، گفت که این اقدامات باعث ایجاد امنیت برای ما در داخل آمریکا نمی‌شود، بلکه جوامعی از ما را مورد هدف قرار می‌دهد که نیاز به محافظت در برابر افراط‌گرایی سفیدپوستان دارند.

این نماینده دموکرات کنگره تأکید کرد: مقابله با گروه‌های نژادپرست که به برتری نژاد سفید معتقدند و به جوامع رنگین پوست آسیب می‌رسانند، برای سازمان‌های مجری قانون اولویت ندارد.

براساس این گزارش، نگرانی عضو مسلمان کنگره آمریکا از این جهت است که قوانین امنیتی که پس از حوادث 11 سپتامبر (حمله به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی) وضع شد، علیه جامعه مسلمانان در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت و به موجب آن مساجد تحت کنترل قرار گرفتند و به بهانه مبارزه با تروریسم حقوق شهروندان مسلمان آمریکا به طرز فاحشی مورد نقض قرار گرفت.

گروه‌های حقوق مدنی می‌گویند قانون پیشنهادی برای گسترش اختیارات امنیتی در داخل آمریکا می‌تواند به جای مقابله با تروریسم داخلی تحت رهبری گروه‌های نژادپرست سفیدپوست علیه جوامع تحت ستم مورد استفاده قرار گیرد.

طلیب پیش‌تر نیز نامه‌ای به «لوید آستین» وزیر دفاع آمریكا و نهاد اطلاعات ملی این کشور نوشت و خواستار اطلاعات و توضیحات بیشتر در مورد گزارش‌هایی مبنی بر خرید اطلاعات برنامه تلفن مسلمانان از سوی ارتش آمریكا شد.

مأموران FBI نیز فاش کردند که این روند امنیتی در چارچوب مبارزه با تروریسم در آمریکا همچنان ضد مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha