محاکمه مغز متفکر حملات 11 سپتامبر در آمریکا از سر گرفته می‌شود
کد خبر: 3995773
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

محاکمه مغز متفکر حملات 11 سپتامبر در آمریکا از سر گرفته می‌شود

آمریکا محاکمه «خالد شیخ محمد» مغز متفکر حملات 11 سپتامبر علیه برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی را از سر می‌گیرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، آمریکا تصمیم دارد در هفته جاری محاکمه مظنونان حادثه 11 سپتامبر و حمله به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی را از سر بگیرد. در این بین، محاکمه خالد شیخ محمد، که به عقیده واشنگتن، مغز متفکر حملات 11 سپتامبر است، نیز پس از یک سال و نیم وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا، از سر گرفته می‌شود.
 
بعید به نظر می‌رسد که هیچ یک از متهمان این پرونده که سال‌هاست با چالش‌های قانونی مواجه شده، در جلسات دادگاه صحبت کنند.
 
جلسه مقدماتی محاکمه خالد شیخ محمد، ولید محمد صالح مبارک بن عطاش، علی عبدالعزیز علی، رمزی بن الشیبه و مصطفی احمد آدم هوساوی از 7 تا 17 سپتامبر (16 تا 26 شهریور) در بازداشتگاه خلیج گوانتانامو آغاز می‌شود.
 
یک مقام وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت که اتهامات وارده، مربوط به نقش‌های احتمالی در حملات 11 سپتامبر 2001 علیه ایالات متحده است.
 
وی توضیح داد که این اتهامات شامل ارتکاب جنایاتی چون: توطئه، حمله به غیرنظامیان، انجام عمدی جراحات بدنی خطرناک، قتل و نقض قانون جنگ، ربودن یا به خطر انداختن یک کشتی یا هواپیما و تروریسم است.
 
بر اساس شواهد FBI، چالش‌های حقوقی تا حد زیادی درباره مدارک قابل استفاده در دادگاه نهایی است ​​و تا حدی مربوط به پرونده دادستانی بر اساس اظهارات متهمان از جمله محمد است که خود را مغز متفکر حملات 11 سپتامبر توصیف کرده است.
انتهای پیام
captcha