آغاز فاز دوم طرح ملی مشاغل خانگی در سمنان
کد خبر: 3955741
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

آغاز فاز دوم طرح ملی مشاغل خانگی در سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از آغاز فاز دوم طرح ملی مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: در مرحله توانمندسازی متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی، تاکنون دو هزار و ۴۱۰ نفر از متقاضیان ارزیابی و استعدادسنجی شده‌اند.

آغاز فاز دوم طرح ملی مشاغل خانگی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، حسن رهایی، رئیس این نهاد امروز، 5 اسفند در کارگروه اشتغال استان، اظهار کرد: طرح ملی مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری جهاددانشگاهی با الگوگیری از جوامع بین‌المللی و بومی‌سازی آن در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان در این طرح ملی ۱۳۰۰ نفر بوده متذکر شد: با پیگیری‌های انجام شده توسط مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و اختصاص سهمیه ویژه به استان در فاز اول طرح که شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان است، بالغ بر سه هزار و ۸۳ ثبت‌نام کردند، که از این تعداد، ۹۰۳ نفر در شهرستان‌های سمنان و سرخه، ۴۴۸ نفر دامغان، ۷۶۳ نفر شاهرود، ۳۰۹ نفر مهدیشهر، ۴۶۵ مفر گرمسار و ۱۶ نفر نیز از شهرستان میامی هستند.

رئیس جهاددانشگاهی استان ادامه داد: در فاز اول طرح و بررسی ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و امکانات موجود، تعداد ۲۱ مزیت شغلی غالباً در بخش صنایع دستی از جمله قالی‌بافی، سفالگری، حوله‌بافی، جاجیم‌بافی، گلیچ‌بافی، گلیم‌بافی، قالی‌بافی، معرق و نقاشی روی چوب، مصنوعات دستی چرمی، ساخت تزئینات چوبی، خیاطی شناسایی شد.

رهایی با تأکید بر اینکه در مرحله توانمندسازی و فاز دوم طرح، ابتدا متقاضیان به تفکیک مستقل یا پشتیبان، ارزیابی و استعدادسنجی شده یادآور شد: پس از ارائه مشاوره‌های اولیه، به مرحله آموزش و مشاوره های تخصصی هدایت می‌شوند که تا به امروز بالغ بر دو هزار و ۴۱۰ نفر ارزیابی و استعدادسنجی شده‌اند.

به گفته وی؛ آموزش در دو بخش آموزش‌های عمومی به‌صورت غیرحضوری شامل مباحث مختلف حول محور کارآفرینی و کسب و کار در قالب متن، فیلم، کلیپ و آموزش‌های تخصصی عمدتاً با مشارکت و کمک پیشران‌ها حول محورهای تولید استاندارد، بسته بندی و نحوه تولید محصول و خدمت انجام می‌گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه در فاز سوم طرح اتصال به بازار انجام خواهد شد گفت: فعالیت‌هایی از قبیل شکل‌دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه‌های بالادستی، تولید استاندارد و برندسازی، ارتقاء کمیت و کیفیت محصولات و بسته‌بندی و همچنین کمک به تنظیم برنامه‌های تولید و فروش از طریق فروشگاه‌های اینترنتی طرف قرارداد با طرح که زیرنظر کارفرما و مجری همکاری می‌کنند انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha