خیرین و واقفین علمی نشان جهانی خادم المصطفی(ص) دریافت کردند
کد خبر: 3955830
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

خیرین و واقفین علمی نشان جهانی خادم المصطفی(ص) دریافت کردند

نشان جهانی خادم المصطفی‌(ص) امروز طی مراسمی به خیرین و واقفان علمی کشور که با نشان جهانی مصطفی(ص) همراهی دارند، اعطا شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)، دومین آیین اعطای نشان جهانی خادم مصطفی(ص) در سه بخش گرامیداشت خانواده چهار عضو فوت شده جامعه خادم مصطفی(ص) و تقدیر از شرکت‌های با مشارکت بالای ۴۰۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون و کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) برگزار شد‌‌.

در این مراسم که با حضور جمعی از خیرین و واقفین علمی کشور و شخصیت‌های برجسته علمی و مدیریتی برگزار شد، نشان جهانی خادم مصطفی(ص) به خانواده چهار عضو فوت شده جامعه خادم مصطفی(ص) شامل زنده‌یاد آیت‌الله محمدعلی تسخیری، زنده یاد حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای، زنده یاد سیدرضا نیری و مرحوم حافظی اعطا شد‌.

مرحوم آیت‌الله تسخیری مؤسس مجمع جهانی اهل بیت و رئیس اسبق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسس مجمع تقریب مذاهب اسلامی بود که فرزند ایشان تندیس و تابلوی سیاه‌قلم تصویر ایشان را دریافت کرد.

مرحوم جواد اژه‌ای اصفهانی، رئیس انجمن‌های علمی و پایه‌گذار سمپاد و رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان و نماینده رهبری در امور دانشجویان اروپا و عضو هیئت موسس صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) بود که تندیس و تابلوی سیاه‌قلم تصویر ایشان نیز به سرکار خانم دکتر بهشتی همسر ایشان اعطا شد.

مرحوم محمدرضا حافظی پایه‌گذار جامعه خیرین مدرسه‌ساز در آموزش و پرورش که خانم حافظی فرزند ایشان تندیس و تابلوی سیاه قلم را از سوی ایشان دریافت کرد.

مرحوم سیدرضا نیری، رئیس پیشین کمیته امداد امام خمینی(ره) عضو هیات مدیره خیریه عترت فاطمی و عضو هیات مدیره جامعة مصطفی(ص) نیز از برگزیدگان بود که دختر ایشان نیز تندیس و تابلوی سیاه قلم را دریافت کرد.

همچنین شرکت‌های با مشارکت بالای ۴۰۰ میلیون تومان، بالای ۱۰۰ میلیون تومان و کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز در این مراسم به ترتیب لوح فلزی و تندیس چوبی را از دستان مهدی صفاری‌نیا، سعید سهراب‌پور، محسن رفیق‌دوست، محمدحسین حسین زاده، رضا سجادی، حیدر ارشدی و محمدجواد ایروانی دریافت کردند.

هنرمندان عضو جامعه خادم مصطفی(ص) شامل غلامعلی اطمینان، سیدسعید کاظمی و احمد کوچکیان نیز در این مراسم لوح فلزی و کاشی را به خانه بردند.

در این مراسم از شرکت همراه اول، شرکت پویش دارو، شرکت سبحان، شرکت آسان پرداخت، شرکت علی‌بابا، شرکت توسعه ایرا البرز، شرکت سبحان، شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان، رئیس پارک علم و فناوری ایرانیان، شرکت خدمات انفورماتیک، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، شرکت پارس‌آنلاین ارتباطات، شرکت جیرینگ، شرکت گز سکه و شرکت سنجش فناوری خاورمیانه نیز با اهدای لوح تقدیر شد.

خیرین و واقفین علمی نشان جهانی خادم المصطفی(ص) دریافت کردند

تأمین مالی جایزه مصطفی(ص) با کمک‌های مردمی است

مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی در دومین آیین اعطای نشان جهانی خادم مصطفی(ص) طی سخنانی در این نشست، گفت: پنج سال از عمر جایزه مصطفی(ص) می‌گذرد و نسبت به جوایز بسیاری در سطح جهانی، توانسته جایگاه و پایگاه خوبی بیابد که بخش مهمی از این امر به پشتگرمی خادمان مصطفی(ص) روی داده است.

وی در این مراسم افزود: جایزه مصطفی(ص) از دو نگاه، ویژه است؛ در بیش از ۳۰۰ جایزه معتبر جهانی هیچ کدام تأمین مالی مردمی ندارند و از سوی سازمان دولتی، خصوصی یا یک فرد از نظر مالی تامین می‌شوند، اما صدها نفر در جایزه مصطفی(ص) به اندازه وسع و علاقه خود به جایزه کمک کرده‌اند.

صفاری‌نیا دومین ویژگی را معرفی جایزه مصطفی(ص) در سطح جهان اسلام و جهانی دانست و ادامه داد: پیش از این جایزه ملک فیصل را در سطح جهان اسلام داشته‌ایم که بسیار قدیمی است ولی جایزه مصطفی(ص) بعد از پنج سال در سطح جهان اسلام و جهان، جای خود را باز کرده است و این امر را از مقالات نشریات علمی می‌توان دریافت‌.

وی ادامه داد: در این سال‌ها بیش از شش هزار نفر از ۵۰ کشور جهان با این حرکت در بنیاد مصطفی(ص) همراه شده‌اند که از این‌ تعداد هزار نفر در ۹۰۰ مرکز علمی ارتباط فعال دارند.

صفاری‌نیا به بخشی از فعالیت‌های بنیاد مصطفی(ص) اشاره کرد و گفت: بخشی از برنامه‌های ما ظرفیت‌سازی در بخش‌های مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان است که برای رسیدن به این هدف، چهار دوره مسابقه دانش‌آموزی نور را برگزار کردیم؛ همچنین یک دوره رقابت علمی دانشمندان جوان به نام کنز را میزبانی کردیم.

مدیر عامل بنیاد مصطفی(ص) تأکید کرد: همچنین پنج دوره رویدادهای بهم‌رسانی فعالیت‌های علم و فناوری و امکان سرمایه‌گذاری روی طرح‌های دانشمندان جوان(نشست‌های ایسا) و هفت دوره برنامه نشست تبادل علم و فناوری(استپ) را برگزار کردیم که سه دوره آن در کشورهای دیگر اسلامی از جمله مالزی، پاکستان و عمان بوده است.

وی تصریح کرد: این ظرفیت‌سازی بزرگ با کمک‌های مردمی خیرین مصطفی(ص) محقق شده است؛ بنیاد مصطفی(ص) هیچ ردیف بودجه دولتی ندارد و به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد در وزارت کشور ثبت شده است البته از حمایت‌های دولتی هم استفاده می‌کند.

صفاری‌نیا گفت: در شبکه ما باشگاه سفیران جایزه مصطفی(ص) و همراهان جایزه در کشورهای مختلف همچنین هنرمندان در قالب موزه هنر مصطفی(ص) و واقفان مختلف در قالب نذر علمی حضور دارند از جمله ۱۰ شرکت که بخشی از سود خود را وقف جایزه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی بنیاد مصطفی(ص) زمینه‌سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است و با مشارکت خیرین با شعار هر مسلمان، یک سهم برای توسعه علم و فناوری به این هدف میرسیم.

خیرین و واقفین علمی نشان جهانی خادم المصطفی(ص) دریافت کردند

جایزه مصطفی(ص) موجب افزایش کیفیت تحقیقات در جهان اسلام شد

محمد عبدالاحد برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) نیز در این مراسم، گفت: طی سال‌های اخیر در کشورهای اسلامی و جهان کیفیت تحقیقات برای سودآوری جامعه بشری معیار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این امر باعث شده است ما کیفیت تحقیقات خود را حفظ کنیم و انتظار داریم بنیاد مصطفی(ص) نیز فعالیت‌های ما را مرتب پایش کند و به ما تذکر دهد.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت‌های علمی برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) با شروع همه‌گیری ویروس کرونا گفت: کرونا نشان داد برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) فعالیت‌های مثبتی در حوزه تشخیص و درمان کرونا داشتند.

وی ادامه داد: وقتی طوفانی مانند کرونا می‌وزد، می‌فهمیم نگاه ما به توسعه علم و فناوری باید نگاه سودآور برای بشر باشد؛ دانش بشری ضعف‌های زیادی دارد و باید به کیفیت تحقیقات اهمیت داد و نه فقط کمیت آن؛ نباید فکر کنیم چه تعداد دانشگاه ساخته‌ایم یا چند مقاله نوشته‌ایم، باید در نظر بگیریم چقدر کار عمیق و مفید برای بشریت انجام داده‌ایم.

این برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) یادآور شد: از وقتی جایزه مصطفی(ص) راه افتاده است، حتی استادان برجسته هم دغدغه اجرای با کیفیت تر تحقیقات خود را دارند.

جایزه مصطفی(ص) یکی از مظاهر تکریم دانشمندان است

در این آیین، محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: یکی از مظاهر تکریم دانشمندان که توصیه بزرگان دین اسلام‌ نیز هست، برگزاری جایزه مصطفی(ص) است و کارهای دیگر از جمله گسترش پارکهای علم و فناوری، توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صندوق‌های وقفی از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه است که باید به آن توجه کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش تسهیلگری دولت در این زمینه‌ها گفت: دولت‌ها وظیفه تسهیل‌گری دارند و نباید به بهانه دخالت نکردن دولت خنثی باشند.

لازم به ذکر است در این آیین از 26 واقف علم و فناوری(هنرمندان و شرکت‌ها) نیز تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha