روایت زندگی 8 حافظ قرآن در یک خانواده مصری + عکس
کد خبر: 3955842
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

روایت زندگی 8 حافظ قرآن در یک خانواده مصری + عکس

یک خانواده جوان مصری دارای 8 فرزند است که همگی حافظ قرآن هستند و با تعالیم کلام وحی رشد یافته‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، محمد الفردی، پدر 37 ساله مصری در استان الشرقیه مصر است که دارای 4 دختر و 4 پسر حافظ قرآن است.
 
وی درباره فرزندانش می‌گوید: همه فرزندانم در مراحل مختلف آموزشی در الازهر تحصیل می‌کنند. دختر بزرگترم «منی» در کلاس دوم متوسطه درس می‌خواند و الحمدلله حافظ کل قرآن است. فرزند دومم «رحاب» نیز در کلاس ششم ابتدایی مشغول به تحصیل است و تمام سوره‌های قرآن بجز سوره بقره را حفظ کرده است. «حازم» فرزند سوم نیز در کلاس پنجم ابتدایی تحصیل می‌کند و حافظ 15 جزء قرآن کریم است و روز و شب قرآن را به صورت ترتیل تلاوت می‌کند. او از تلاوت استاد عبدالباسط عبدالصمد تقلید و جمعه هر هفته در مسجد بزرگ روستا قرآن تلاوت می‌کند. اهالی روستا نیز برای شنیدن تلاوت او در مسجد جمع می‌شوند و در میان اهالی روستا از جایگاه خاصی برخوردار است.
 
وی می‌گوید که فرزندانش از سنین بسیار پایین شروع به حفظ قرآن کرده‌اند و به محض اینکه سخن گفتن را به خوبی فرا گرفتند، حفظ قرآن را نیز آغاز کردند.
 
این پدر جوان مصری می‌افزاید: حازم از سن 4 سالگی تقلید از عبدالباسط را در تلاوت‌های خود آغاز کرد و من نیز با آماده کردن قطعاتی از صوت عبدالباسط مانند سوره ضحی او را تشویق می‌کردم. او با این کار توانست بر تجوید قرآن نیز تسلط یابد و اکنون سایر مردم او را با صوت عبدالباسط می‌شناسند.
 
وی درباره فرزند چهارم خانواده نیز گفت: «سیف» فرزند دیگر خانواده است که 8 سال سن دارد و از صوت شیخ محمود القزاز تقلید می‌کند و میان مردم مشهور شده است.
 
حازم نیز درباره فعالیت‌های قرآنی خود می‌گوید: من 15 جزء قرآن را حفظ دارم و به اقامه نماز جماعت بسیار اهمیت می‌دهم، هر روز ساعت 6 صبح برای حضور در کلاس قرآن از منزل خارج می‌شوم و سرمای شدید زمستان نیز مانع من نمی‌شود.
 
حازم ادامه می‌دهد که قصد دارد کل قرآن را حفظ کند و قرائت‌های مختلف و تفسیر قرآن را نیز فرا بگیرد. او آرزو دارد که در مسابقات قرآن به ویژه مسابقات الازهر شرکت کند.
 
وی می‌گوید که به صوت استاد عبدالباسط عبدالصمد عشق می‌ورزد و به همین دلیل از تلاوت او تقلید می‌کند و آرزو دارد که در آینده یک قاری مشهور و پزشک شود.
 
شیخ محمد عبدالعال، از حافظان قرآن روستای محل سکونت این خانواده، درباره حازم و سیف می‌گوید که خداوند بهترین موهبت‌ها یعنی حفظ، ترتیل و تجوید قرآن را به این دو عطا کرده است و قرائت آنان و بهره بردن مردم از صوت قرآن، موجب مضاعف شدن حسنات والدین این کودکان می‌شود که در حفظ قرآن فرزندانشان بسیار تلاش کرده‌اند.
 
وی افزود: نه تنها این دو برادر حافظ کلام وحی هستند بلکه خواهران آنها نیز حافظ قرآن هستند و به ویژه خواهر بزرگتر آنها که حافظ قرآن است دو بار قرآن را ختم کرده است. لذا امیدواریم همه والدین از این خانواده الگو بگیرند و فرزندانشان را از کودکی با حفظ قرآن آشنا سازند.
 
داستان زندگی 8 حافظ قرآن در یک خانواده مصری +عکس
 
داستان زندگی 8 حافظ قرآن در یک خانواده مصری +عکس
 
داستان زندگی 8 حافظ قرآن در یک خانواده مصری +عکس
 
داستان زندگی 8 حافظ قرآن در یک خانواده مصری +عکس
انتهای پیام
captcha