فارس؛ مهیای میزبانی جشن و سرور سالروز ولادت اب‌الائمه
کد خبر: 3955909
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

فارس؛ مهیای میزبانی جشن و سرور سالروز ولادت اب‌الائمه

به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت اب‌الائمه، مولای متقیان امام علی(ع) ویژه برنامه‌های متعدد با صبغه شاد و مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمام نقاط استان فارس تدارك دیده شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، همگام و همراه با سراسر كشور، استان فارس یكپارچه مهیای میزبانی جشن و سرور سالروز ولادت اب‌الائمه، مولای متقیان امام علی(ع) شده است و در این راستا ویژه برنامه‌های متعدد با صبغه شاد و مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمام نقاط استان تدارك دیده شده است.

این روزها تمام نقاط استان فارس رنگ و بوی شادی و مودت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گرفته است و نام زیبای علی(ع) بر درب و دیوارها و ستون‌ها و معابر مختلف چشم‌ها را نوازش می‌كند.

در این ایام عظمت مولای متقیان را به‌خوبی با برنامه‌ریزی‌های متعددی كه اقشار مذهبی و عامه مردم با اجرای رزمایش‌های كمك به ایتام و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان انجام داده‌اند، حس می‌كنیم چرا كه تمام آنان به خصلت یتیم‌نوازی و دستگیری مستمندان مولا تأسی جسته‌اند.

اجرای رزمایش ۱۴۵۶ به‌مناسبت یك هزار و چهارصد و شصت و پنجمین سال ولادت حضرت علی(ع) در سالروز ولادت آن حضرت در سطح استان فارس به‌منظور توزیع این تعداد بسته معیشتی میان نیازمندان به‌همت ستاد نماز جمعه شیراز و با همكاری نهادها و دستگاه‌های مختلفی از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها هستند كه دل‌ها را واقعاً امیدوار می‌كند و این رزمایش در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه، 6 اسفندماه و دقیقاً یك روز مانده به سالروز ولادت مولا(ع) در شیراز آغاز خواهد شد.

آذین‌بندی و چراغانی كردن كوچه‌ها و خیابان‌ها و فضاسازی شهری و تزئین معابر با همت و همیاری شهرداری و گروه‌های مردمی و هیئات مذهبی و اهالی مساجد از دیگر برنامه‌ریزی‌هایی هستند كه برای این ایام نه تنها در سطح شیراز بلكه در نقاط مختلف استان فارس انجام شده‌اند.

تجلیل از پدران معنوی از دیگر برنامه‌های شاخص و مهم استان فارس است كه به‌خصوص توسط هیئات مذهبی استان انجام می‌شود و در این راستا از پدران معنوی هیئات مذهبی و پیشكسوتان این عرصه تجلیل ویژه خواهد شد.

اجرای مراسم جشن و سرور به‌صورت محدود و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با كرونا، برپایی منبرهای مجازی و مولودی‌خوانی در شبكه‌های اجتماعی هم از جمله برنامه‌های تدارك دیده شده ویژه این ایام در استان فارس هستند.

یكی از برنامه‌هایی كه به‌مناسبت بزرگداشت مقام پدر، شهرداری شیراز برای نخستین بار در دستور كار خود قرار داده است، برپایی گالری شهری پدر است كه در آن تصاویری از پدرانی كه در بخش‌های مختلف شهرداری فعالیت می‌كنند همراه با فرزندانشان با شعار اینكه به شغل پدرم افتخار می‌كنم، به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

با توجه به آغاز ایام‌البیض از سالروز ولادت مولای متقیان و به‌دلیل اینكه امسال امكان برپایی مراسم معنوی اعتكاف میسر نشده است، برخی از هیئات مذهبی و كانون‌های فرهنگی مساجد استان فارس در بستر فضای مجازی یكسری برنامه‌های بزرگداشت اعم از سخنرانی مذهبی، پخش مداحی و ادعیه مناسبت ایام‌البیض را در دستور كار خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام
captcha