هفته جهانی الاقصی جایگاه جهانی قبله نخست مسلمانان را احیا می‌کند
کد خبر: 3955986
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
اوقاف قدس:

هفته جهانی الاقصی جایگاه جهانی قبله نخست مسلمانان را احیا می‌کند

رئیس اداره اوقاف قدس نامگذاری هفته جهانی الاقصی را موجب شناساندن جایگاه رفیع قبله نخست مسلمانان به همه آنهایی دانست که تصور می‌کنند فقط فلسطینی‌ها یا ملت‌های منطقه دغدغه آزادسازی این مکان مقدس را از چنگ اشغالگران صهیونیست دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21، اداره اوقاف و امور اسلامی مسجدالاقصی در بیت‌المقدس اشغالی از  تعیین «هفته جهانی الاقصی» تمجید کرد و همگان را به استقبال از این طرح به دلیل اهمیتش در تقویت جایگاه مسجد الاقصی فراخواند.

سازمان «أصدقاء الأقصى» که مقر آن در انگلیس است، از آغاز طرح هفته جهانی الاقصی خبر داد که از ششم تا دوازدهم مارس(16 تا 22 اسفند) برگزار و هدف از آن دعوت همگان به همبستگی با الاقصی و شناساندن آن به جهانیان و یاری آن است و همچنین فعالیت‌های مختلفی در حمایت از الاقصی ساماندهی می‌شود که به همه فرصت ابراز علاقه خود به قبله نخست مسلمانان را می‌دهد.

شیخ «عمر الکسوانی»، رئیس اداره اوقاف و امور اسلامی مسجدالاقصی گفت: این اداره برنامه‌هایی را که جایگاه مسجدالاقصی را در دل‌های مؤمنان تعالی می‌بخشد، به دید مثبت و مهم می‌نگرد و برای دفاع از مسجدالاقصی و لبیک به حدیث رسول اکرم(ص) باید قیام کرد.

او گفت: چنین طرحی در شرایطی ارائه شد که مسجدالاقصی در معرض تجاوزهای بی‌وقفه اشغالگران است، از یهودی‌سازی مستمر قدس تا محاصره آن با پارک‌های تلمودی و همچنین حملات روزمره شهرک‌نشینان تندرویی که می‌خواهند واقعیت جدیدی از تقسیم زمانی و مکانی مسجد‌الاقصی را بر آنجا تحمیل کنند.

الکسوانی هشدار داد که همه باید بدانند مسجدالاقصی تنها متعلق به فلسطینی‌ها یا اهالی قدس یا صرفاً متعلق به اردنی‌ها به دلیل قیمومیت خاندان هاشمی اردن بر آنجا نیست؛ بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان است و همه آنها در قبال آن مسئولند.

وی تأکید کرد: چنین برنامه‌ها و طرح‌هایی پیوند و تعلق به مسجدالاقصی را مستحکم‌تر می‌کند و جایگاه آن را در دل‌ها تعالی می‌بخشد و نشان می‌دهد که کمربستن برای آزادی آن و نمازگزاردن در آنجا تا چه میزان اهمیت دارد، به خصوص که این مکان مقدس در معرض حملات سهمگین اشغالگران است.

او در واکنش به نام‌گذاری هفته جهانی مسجدالاقصی از خارج فلسطین، گفت که این خود نشانه میزان علاقه جهانیان به مسجدالاقصی است و اداره اوقاف قدس با مسلمانان جهان به خصوص در انگلیس، آفریقای جنوبی، ترکیه، مالزی و اندونزی ارتباط نزدیکی دارد. خداوند به همه آنها جزای خیر دهد.

انتهای پیام
captcha