حماس: موفقیت انتخابات فلسطین منوط به عملی شدن تعهدات تشکیلات خودگردان است
کد خبر: 3956022
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

حماس: موفقیت انتخابات فلسطین منوط به عملی شدن تعهدات تشکیلات خودگردان است

عضو دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه فراهم شدن فضای جدی برگزاری انتخابات فلسطین منوط به عملی شدن تعهدات تشکیلات خودگردان است، گفت که این جنبش در حال رایزنی با گروه‌های فلسطینی برای پیدا کردن مناسب‌ترین ساختار نظامی سیاسی آتی فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)،  عضو دفتر سیاسی حماس و نائب رئیس این جنبش تأکید کرد که حماس همچنان منتظر مجموعه اقدامات دیگری از سوی تشکیلات خودگردان است تا فضای جدی برای برگزاری انتخابات فراهم شود.

نزال در گفت‌وگو با شبکه القدس با اشاره به در حال اجرا بودن توافق‌ها میان گروه‌های فلسطینی در قاهره گفت: صدور فرمان ریاست تشکیلات خودگردان در تقویت آزادی‌های عمومی از جمله موارد مورد توافق در نشست‌های قاهره بوده است.

وی افزود: ما منتظر مجموعه اقدامات دیگری هستیم که گسترش فضای دوستانه و خوش‌بینانه به برگزاری انتخابات را تکمیل می‌کند چرا که در طول بیش از پانزده سال به دلیل پیاده نشدن توافق‌های قبلی، سایه نومیدی و بی‌اعتمادی و تردید بر روابط میان گروه‌های فلسطینی سایه افکنده بود.

نزال گفت‌وگوهای جاری میان فتح و حماس را بسیار جدی‌تر از قبلی‌ها خواند و گفت: در این گفت‌وگوها تاریخ‌های برگزاری انتخابات مجلس قانون‌گذاری، ریاستی و مجلس وطنی در حضور 15 گروه فلسطینی و تحت نظارت رسمی مصر مشخص شده است.

وی با تأکید بر اینکه حماس و گروه‌های فلسطینی به دنبال تغییر فضا قبل از انتخابات هستند، گفت: این امر با گام‌هایی عملی و تبدیل شدن شعارها به عمل محقق می‌شود.

این مسئول حماس درباره هر گونه عقب‌نشینی از تصمیم برگزاری انتخابات گفت: امید است که وعده‌ها بر اساس آنچه توافق شده است، محقق شود.

او با اشاره به دیدارهای تقریباً روزانه میان مقامات حماس برای تشکیل فهرست‌های انتخاباتی گفت: حماس می‌خواهد توافقی ملی فلسطینی حاصل شود.

نزال با اشاره به ارتباط مداوم حماس با دیگر گروه‌های فلسطینی و در رأس آن فتح، گفت: رایزنی‌هایی برای پیدا کردن مناسب‌ترین ساختار نظام سیاسی از دیدگاه حماس و دیگر گروه‌‌ها جریان دارد و زمانی که توافق حاصل شد، آن را اعلام خواهیم کرد.

این مقام حماس رژیم صهیونیستی را به دخالت در روند انتخابات فلسطین متهم کرد و گفت: اسرائیل کارهایی می‌کند تا مانع پیروزی حماس شود و این جنبش حضور قوی در نهادهای فلسطینی نداشته باشد از همین رو  چهره‌ها و رهبران آن را در کرانه باختری دستگیر می‌کند.

نزال تأکید کرد: ملت فلسطین آزاده و از اراده‌ای قوی برخوردار است که به هیچ طرف فلسطینی، عربی یا بین‌المللی اجازه دخالت در انتخابات یا تأثیرگذاری بر آن را نمی‌دهد.

انتهای پیام
captcha