تعیین تکلیف 120 شهید مفقود الاثر سمنان
کد خبر: 3956226
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

تعیین تکلیف 120 شهید مفقود الاثر سمنان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان درباره تعیین تکلیف شهدای مفقودالاثر استان اظهار کرد: با توجه به جلسه هماهنگی استانی با کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در زمینه تعیین تکلیف نهایی ۱۲۰ شهید مفقودالاثر استان سمنان در دوران دفاع مقدس، اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

تعیین تکلیف  120 شهید مفقود الاثر سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدحسن سلامی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، عصر روز گذشته، 6 اسفندماه، در جلسه شورای هماهنگی و هیئت امنای استانی دفاع مقدس در استانداری با اشاره به سالروز عملیات خیبر در سال‌های دفاع مقدس گفت: استان در عملیات خیبر ۶۴ شهید تقدیم اسلام کرده است.

وی ادامه داد: خیبر، عملیاتی بود که فرمان امام خمینی (ره) در آن اجرا شد؛ زیرا  فرمودند «جزایر باید حفظ شوند»، که با این پیام امام رزمندگان عاشورایی جنگیدند و عاشورایی مقاومت کردند و جزایر مجنون حفظ شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه سه ماه پایانی سال، سالروز ۱۰ عملیات باعظمت دوران دفاع مقدس است که ۷۷۳ فرزند برومند این استان تقدیم انقلاب و اسلام شد یادآور شد: پرداختن به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، موجب زنده ماندن و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس خواهد شد.

به گفته وی؛ ۴۰ سالگی دفاع مقدس یک مقطع مهم تاریخی است که در این راستا مقرر شده تلاش‌ها و مجاهدت‌های استان در چهلمین سال دفاع مقدس را با همکاری دانشگاه سمنان مستندسازی کنیم تا همیشه در تاریخ این استان ماندگار شود.

سلامی با تاکید بر اینکه با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام‌شده توسط مدیران گروه‌های ۱۸ گانه استانی و فرمانداری‌های شهرستان‌ها در تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس، تا آذرماه سال جاری قریب به ۱۸ هزار نفر تجلیل شدند یادآور شد: تا پایان سال با مدیریت، برنامه‌ریزی و پیگیری دقیق از مابقی پیشکسوتان دفاع مقدس استان تجلیل و قدردانی خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس استان در خصوص تعیین تکلیف شهدای مفقودالاثر استان اظهار کرد: با توجه به جلسه هماهنگی استانی با کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در زمینه تعیین تکلیف نهایی ۱۲۰ شهید مفقودالاثر استان سمنان در دوران دفاع مقدس، اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

سلامی از تشکیل کارگروه پایش آماری مفقودین حداکثر طی دو ماه نسبت به جمع‌آوری و به‌روزرسانی آمار و اطلاعات مفقودین خبر داد و افزود: این کارگروه بازخوانی عملیات و همچنین انجام مصاحبه‌ها نسبت به نقطه‌یابی اماکن احتمالی شهادت مفقودین و انجام آزمایشات خون و DNA از اعضای خانواده‌های مفقودین را انجام خواهد داد.

سلامی از پیشرفت ۹۰ درصدی فعالیت‌های عمرانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، خبر داد و متذکر شد: یک گالری در سال جاری و حداقل چهار گالری در سال ۱۴۰۰ موزه آرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ یادمان شهدای گمنام استان سمنان در مراحل ساخت و تکمیل قرار دارند یادآور شد: چهار یادمان نیز پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی داشته‌اند که با پیگیری فرمانداران شهرستان‌های مربوطه حداکثر تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دانشنامه دفاع مقدس استان را اقدام مهم فرهنگی در استان برشمرد و گفت: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس به‌عنوان یک اقدام ارزشمند علمی، تحقیقی و پژوهشی است، که انتظار داریم کلیه فرمانداری‌ها، دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و نیروهای مسلح همکاری و مساعدت لازم را در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha