نعیم قاسم: راه مقابله با محور شرارت همراهي با محور مقاومت است
کد خبر: 3956302
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸

نعیم قاسم: راه مقابله با محور شرارت همراهي با محور مقاومت است

معاون دبیر حزب الله لبنان راه مقابله با محور شرارت به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی را همراهی با محور مقاومت دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاري صدا و سيما ؛ معاون دبیر حزب الله لبنان در یادداشتی به مناسبت برگزاری کنفرانس مردمی «در مخالفت با عادی سازی متحد هستیم» , راه مقابله با محور شرارت به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی را در غرب آسیا، همراهی با محور مقاومت زیر نظر جمهوری اسلامی ایران دانست.

شیخ نعیم قاسم در یادداشت خود در روزنامه لبنانی الاخبار با عنوان «در مخالفت با عادی سازی متحد شویم» , با اشاره به حساب رژیم صهیونیستی روی خستگی ملت فلسطین و یأس فلسطینیان و فشار‌ها برای سازش اعراب به امید آنکه نسل‌های جوان فلسطینی دست از آرمان فلسطین بردارند و این رژیم طرح صهیونیستی و اشغالگری اش را قانونی کند و نیز با پرداختن به تحقق نیافتن هیچ یک از پیش بینی‌های صهیونیست‌ها به برکت مقاومت فلسطینیان و با اشاره به اهداف آمریکا از ایجاد سرطانی به نام اسرائیل در فلسطین و سازش برخی کشور‌های عربی از جمله تازه‌ترین آن‌ها یعنی امارات، بحرین، سودان و مغرب، نوشت: این نظام‌ها باری روی دوش مقاومت فلسطین بودند که فلسطینیان از این کشور‌ها امید حمایت داشتند و شاید اقدام نظام‌های سازشکار به آشکارسازی سازش خود، مایه خیر و برکت باشد تا فلسطین و فلسطینیان بدانند چه کسانی از آن‌ها حمایت و چه کسانی علیه آن‌ها توطئه می‌کنند و دیگر جایی برای مواضع خاکستری و فریبکارانه چنین کشور‌هایی باقی نماند.
شیخ نعیم قاسم نوشت عادی سازی روابط یکی از انواع و اشکال فرمانبرداری از طرح محور آمریکایی اسرائیلی است که در یمن، عراق، سوریه و لبنان جنگ افروزی کرده است و در تجاوز به ایران و جنگ در افغاستان دست دارد... همین محور همچنین در شماری از کشور‌های عربی هرج و مرج ایجاد کرده و ثبات آن‌ها را به بازی گرفته است و کنترل اقتصاد آن‌ها را در اختیار خود دارد و تلاش می‌کند آینده فرهنگ و سیاسی آن‌ها را نیز به دست بگیرد.

وی افزود: راهکار آن است که در محور مقابل یعنی محور مقاومت زیر نظر جمهوری اسلامی ایران و طرح اساسی اش یعنی رویارویی با طرح محور آمریکایی اسرائیلی باشیم و برجسته‌ترین مسئله رویارویی نیز، آزادسازی فلسطین و قدس از دست اشغالگران اسرائیلی است.

ما باید در موقعیت‌های مختلفی که در این محور قرار داریم، تلاش کنیم تا همه عوامل قدرت را در زمینه‌های مختلف در دست داشته باشیم و تا می‌توانیم به سلاح مجهز شویم و رزمندگان ما برای دفاع از سرزمین و استقلال، در میدان و در آمادگی کامل باشند.
ما باید در موضع، پشتیبانی و مقاومت؛ متحد و دست واحدی در رویارویی با آنان باشیم و به تبلیغات، رسانه ها، نظریه شهروندی و شروط آنان اهمیت ندهیم، زیرا آنان با طرح نظریه شهروندی و شروط آن و اینکه کشور‌ها و مسائلشان از هم جداست و اینکه نباید غرب را به سبب طرح‌ها و مواضع ظالمانه اش به خشم آورد بلکه باید به سبب ناتوانی در رویارویی تسلیم آن شد؛ برای فشار به رزمندگان و خط مقاومت تلاش می‌کنند.
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد ما در حزب الله لبنان تا مغز استخوان وطن خواه هستیم و از سرزمین و مردم خودمان با سه قدرت ارتش و ملت و مقاومت دفاع می‌کنیم و مقوله حمایت بین المللی از کشورمان –لبنان- برای ما قانع کننده نیست، زیرا ما قطعنامه ۴۲۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد را که ۲۲ سال تا آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی در قفسه‌ها خاک می‌خورد، تجربه کردیم و جنوب لبنان بدون مداخله بین المللی و با خروج خفت بار و بدون توافق اسرائیل از لبنان و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شد و تأثیرات یورش سال ۱۹۸۲ میلادی اسرائیل به لبنان فقط با مقاومت از بین رفت و زمانیکه اسرائیل در سال ۲۰۰۶ میلادی به لبنان یورش برد و ۳۳ روز حمله کرد، با تصمیم آمریکا و حمایت‌های اروپا و نیز با حمایت‌های برخی از حکام عرب به خصوص برخی حکام کشور‌های عرب خلیج (فارس) بود و اسرائیل فقط با جهاد رزمندگان، ملت و ارتش لبنان شکست خورد.
وی با اشاره به مشارکت حزب الله در ساختن لبنان و خدمت رسانی به مردم این کشور و اهتمامش به رشد اقتصادی و اجتماعی لبنان و اینکه لبنان ارباب خودش و مستقل باشد و تأکید بر لزوم تشکیل هرچه سریع دولت جدید لبنان نوشت: ما در عین حال عرب هستیم و از آزادسازی فلسطین و قدس و آرمان فلسطین و نیز از همکاری‌های عربی برای استقلال همه کشور‌های عربی و از یمن، سوریه، عراق، بحرین و از هر ملت عربی در محقق کردن استقلال و دفع تجاوز به آن اگر امکانش را داشته باشیم، حمایت می‌کنیم.
معاون دبیر کل حزب الله افزود: ما در عین حال مسلمان هستیم و با ملت ایران، امام خمینی (ره) , امام خامنه‌ای دام ظله و با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با کشور‌ها و ملت‌های جهان اسلام هستیم که از طرح آمریکا و اسرائیل رنج می‌برند. اتحاد ما موجب تقویت ماست و به یکدیگر کمک می‌کند. تماشاگر نخواهیم بود تا دشمنان از هر سو در قالب ائتلاف‌های بین المللی متحد شوند بلکه یکدیگر را حتی با حرف، یاری رسانی خواهیم کرد. به صراحت بگویم کسی جای کسی و ملتی جای ملتی را نخواهد گرفت، اما با همکاری مان، هر ملتی خصوصیت و باور‌های خودش را حفظ می‌کند و در عین حال از برادرانش در نبرد دفاع از خود کمک و یاری می‌گیرد.
شیخ نعیم قاسم افزود ما در عین حال جهانی و با مستضعفان جهان هستیم و از ملت ونزوئلا و همه ملت‌های مستضعف جهان در حد امکان حمایت می‌کنیم و گاهی شاید این حمایت ما در حد موضعگیری باشد، اما موجب تقویت در رویارویی و تأثیرگذار است.
وی افزود آمریکا و به همراه آن اسرائیل طی دو دهه گذشته شکست‌های متعددی متحمل شده اند و محور مقاومت، دستاورد‌های مهمی در پایداری و پیروزی به دست آورده است و این شکست‌ها در منطقه ما همانند روز روشن است.
ملت فلسطین و مقاومت آن در غزه با چهار جنگ روبرو شدند و آن‌ها ایستادگی کردند و موفق شدند و مقاومت ادامه یافته است. این ملت امکان ندارد شکست بخورد.
به کنگره ها، اتحادیه ها، شورا‌ها و نهاد‌های مردمی عربی که کنفرانس «متحد در مخالفت با عادی سازی» را برگزار کرده اند، درود می‌فرستیم. این کار یکی از شیوه‌های حمایت از مقاومت است.
همچنین یادی می‌کنیم از سازندگان پیروزی و درود می‌فرستیم به فرماندهان شهید که سالگرد آنهاست یعنی سید عباس، شیخ راغب و حاج عماد و به همه شهدای امت به خصوص شهدای فلسطین و قدس و فرمانده محور مقاومت یعنی شهید قاسم سلیمانی.
انتهای پیام
captcha